جامعه

ایجاد بخشی ویژه در پلیس برای مبارزه با مالخری

ایجاد بخشی ویژه در پلیس برای مبارزه با مالخری

رئیس پلیس پایتخت از ایجاد یگان ویژه مبارزه با پولشویی در پلیس آگاهی پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت وگو با آپارات نیوز وی با اشاره به برنامه پلیس برای تشکیل ستاد مبارزه با پولشویی در پلیس آگاهی پایتخت، گفت: تشکیل ستاد مبارزه با پولشویی از مهمترین مواردی است که پلیس در حال پیگیری آن است. یکی از مسائل جدی ما نبرد قاطع با مالخرها است. به نظر من اگر نقش پولدارها در دزدی بیشتر از دزد نباشد کمتر نیست.

رحیمی ادامه داد: یکی از ماموریت هایی که پس از انتصاب رئیس جدید پلیس آگاهی تهران بزرگ به وی سپردیم، ایجاد یک اداره قوی، بزرگ و حرفه ای برای مبارزه با مال فروشان است. مقدمات ایجاد این ارائه انجام شده و اقداماتی برای ایجاد آن انجام شده و به زودی فعالیت آن آغاز خواهد شد.

خرید و فروش کالا با سند

رئیس پلیس پایتخت درباره خرید و فروش کالاهای بدون سند نیز گفت: از این پس به همه یادآوری می کنیم که هر کالایی که قرار است فروخته یا خریداری شود باید سند داشته باشد فروشنده باید سندی داشته باشد که نشان دهد از چه کسی یا که یک شرکت خرید در گذشته طلافروشی ها فقط در صورت وجود فاکتور اقدام به خرید و فروش طلا می کردند که اخیراً اهمیت آن کمتر شده است. ما می خواهیم آن را احیا کنیم.

وی افزود: شاهد هستیم که مردم در وسط خیابان مغازه می زنند و اجناس را به یک دهم قیمت می فروشند و معلوم نیست از کجا تهیه کرده اند. در برخی از واحدهای صنفی نیز انواع مختلفی از دستگاه ها با قیمت پایین وجود دارد. این کالاها باید دارای مدارک باشند.

رحیمی تاکید کرد: ماموریت در این حوزه به پلیس آگاهی و همچنین پلیس محل محول شده است و این دو پلیس برای رسیدگی به این موضوع پای کار آمده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا