بین الملل

ایجاد ستاد جمع‌آوری مستندات متعرّضان به شهروندان ایرانی برای معرفی به پلیس انگلیس

ایجاد ستاد جمع‌آوری مستندات متعرّضان به شهروندان ایرانی برای معرفی به پلیس انگلیس

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ستادی متشکل از حقوقدان ها و وکلای انگلیسی را جهت پیگیری جرائم آشوبگران شامل اهانت، تعرض فیزیکی و روانی علیه شهروندان ایرانی در خلال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل داده است. 

به گزارش آپارات نیوز، سفارت ایران در انگلیس در اطلاعیه ای اعلام کرد: «کلیه مدارک و مستندات موجود از خشونت ها، تهدیدات و اقدامات نفرت پراکنی علیه شهروندان ایرانی در حال جمع آوری است؛ این ستاد طی روزهای آینده نیز فعال خواهد بود و هموطنان گرامی می توانند مستندات را خود به صورت مستقیم و یا به واسطه هموطنان دیگر به ایمیل این ستاد ارسال نمایند. در ملاقات های صورت گرفته با رئیس پلیس و بازرس کل پلیس، همگی این مقامات ضمن تاکید بر اینکه اتفاقات رخ داده نقض قانون بریتانیا محسوب می شود، اعلام کرده اند که با جمع آوری مدارک و مستندات در حال پیگیری این امر می باشند. لذا، ایجاد بانک اطلاعاتی از  مشخصات و هویت آشوبگران (نام، شغل، محل سکونت و …) که رفتارهای آشوب طلبانه و شبه تروریستی در خلال برگزاری انتخابات داشته اند برای ارائه به پلیس انگلستان  جهت طرح در محاکم قضایی بریتانیا ضرورت دارد. 

فیلم های موجود با معرفی و مشخصات، در اختیار پلیس قرار داده شده و تمامی توهین ها، تهدیدات، الفاظ تروریستی، نژادپرستانه و نفرت پراکنی استفاده شده توسط خشونت طلبان به انگلیسی در حال زیرنویسی و ارائه به پلیس، نهادهای حقوقی و دادگاه های ذیربط است.

به هموطنان گرامی در بریتانیا اطمینان می دهیم که سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، در حمایت از هموطنان گرامی و به نتیجه رساندن این پرونده و مجازات متعرضان و خشونت طلبان تروریست از تمام توان خود استفاده خواهد نمود وهر گونه  اقدام لازم را  به عمل خواهد آورد. بر آنیم تا با کمک شما نشان دهیم که هیچ کس اجازه ندارد به ایران و ایرانی توهین کند و هر کسی که تعرضی حتی در حد یک کلمه به ایرانیان محترم مقیم انگلیس کرده باشد، باید جزای رفتار سخیف، خشونت بار و تروریستی خود را در محاکم قضایی پرداخت کند.

هموطنان ارجمند مقیم بریتانیا می توانند مدارک و مستندات خود را به ایمیل زیر برای ارائه به پلیس جهت طرح در محاکم قضایی ارسال کنند. لازم به ذکر است این ستاد خود نیز تا کنون مستندات قابل توجهی را در این زمینه گرد آوری کرده  که به مراجع ذیربط انگلیس تحویل داده خواهد شد.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا