دانش و سلامت

این موشک بالستیک «تهدیدی بزرگ» برای آمریکا شده / عکس

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز، بر اساس گزارش جدید پنتاگون از قدرت نظامی چین، موشک بالستیک میان برد دانگ فنگ 17 (DF-17) با کلاهک گلایدر مافوق صوت می تواند به راحتی پایگاه های آمریکا در منطقه اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.

یکی از نکات مهم این گزارش که در پایان آبان ماه منتشر شد، مستقیماً به تغییر ماهیت نیروی موشکی چین با اجرایی شدن موشک بالستیک مافوق صوت دانگ فنگ 17 اشاره می کند: «موشک دانگ فنگ 17 آزمایشات خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. و به بهره برداری رسید. . این موشک دارای کلاهک معمولی است اما در صورت لزوم می توان آن را به کلاهک هسته ای نیز مجهز کرد».

موشک مافوق صوت دانگ فنگ 17

DF 17 2019 در هفتادمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادیبخش خلق چین رونمایی شد. این موشک بالستیک مجهز به کلاهک گلایدر مافوق صوت DF-ZF است.

این موشک بالستیک دارای یک

این موشک مافوق صوت بر روی یک پرتابگر متحرک نصب شده است و این ویژگی به ترسناک بودن آن می افزاید، زیرا تحرک بالای آن تشخیص و انهدام آن را قبل از پرتاب دشوارتر می کند.

پس از خروج موشک دانگ فنگ 17 از جو، گلایدر مافوق صوت جدا شده و به سمت هدف حرکت می کند. سرعت، قدرت مانور بالا و مسیر پرواز ویژه به این کلاهک اجازه می دهد تا از پیشرفته ترین سیستم های دفاعی مانند TOD، Patriot و SM3 عبور کند.

این موشک در حال حاضر از زمین پرتاب می‌شود، اما گزارش‌هایی مبنی بر تلاش‌ها برای توسعه نسخه پرتاب شده از هوا برای استفاده در بمب‌افکن شیان H6 وجود دارد.

ترکیب این موشک میان برد با بمب افکن راهبردی شیان اچ 6 که 12 هزار کیلومتر برد دارد، برد موشک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

برد موشک زمین پرتاب مافوق صوت دانگ فنگ 2500 کیلومتر است.

گلایدر مافوق صوت DF-ZF با قابلیت حمل سلاح هسته ای می تواند به سرعتی بین 5 تا 10 برابر سرعت صوت برسد. از دیگر کاربردهای این سلاح مافوق صوت می توان به عملیات تاکتیکی مانند هدف قرار دادن اهداف متحرک مانند کشتی های جنگی اشاره کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا