عمومیکسب و کار برتر

ایکس باکس ۳۶۰ چند تا بازی دارد

اِکس‌باکس ۳۶۰ (به : Xbox 360) یافته توسط است. این به عنوان اصلی دومین کنسول از سری است که در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد، در ابتدا توسعه‌دهندهٔ کنسول‌های بازی در شرکت مایکروسافت تصمیم داشت کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ را با نام (Xenon) یا اکس‌باکس ۲ به بازار معرفی کند، اما شرکت مایکروسافت برای این‌که طیف اثرگذاری این محصول را بیشتر برای مردم نمایان کند، نام اکس‌باکس ۳۶۰را بر آن نهاد.  عدد ۳۶۰ با توجه به لوگوی رسمی کنسول می‌تواند واحد درجه داشته باشد که می‌خواهد مفهوم دربرگیرنده را برای کاربر خود القا کند. به این معنا که کاربر خود را در مرکز دنیای ساختگی توسط این کنسول حس خواهد کرد.

ایکس باکس ۳۶۰ چند تا بازی دارد

مشخصات اکس‌باکس ۳۶۰

  • سازنده:
  • نوع: کنسول بازی
  • نسل: هفتم
  • : ۳٫۲ گیگاهرتز سه هسته‌ای از نوع با ساختار متقارن ساخت
  • : یک بسته شامل: Custom Xenos 500Mhz + Daughter Die with 10MB eDRAM
  • حافظه: ۵۱۲MB III
  • تعداد کنترل‌ها: حداکثر ۴ عدد به صورت بی‌سیم و ۳ عدد از راه
  • اتصال:در مدل نخست ۳ عدد + درگاه + پورت ۱۰۰BASE-TX برای اتصال به اینترنت، همچنین سیستم ۲ عدد ورودی برای کارت حافظه اختصاصی دارد.
  • درایو: DVD Ron 12X با حداکثر سرعت انتقال داده ۱۶٫۵ Mbps
  • فروش: ۸۶ میلیون عدد (تا پایان چرخه تولید)
  • پرفروشترین بازی‌ها: بازی Kinect Adventures با فروش بیش از ۲۴ میلیون نسخه، بازی Grand Theft Auto V با فروش ۲۳ میلیون نسخه و همچنین عنوان Call of Duty: Modern Warfare 3 با فروش ۱۴ میلیون نسخه.
  • ریجن‌ها: اکس‌باکس ۳۶۰ در ریجن‌های مختلف از جمله PAL, NTSC-U و NTSC-J ارائه می‌شود.

مدل‌های ارائه شده[]

مدل Slim ۱۵ درصد کوچکتر از مدل‌های پیشین است و دارای هارد داخلی ۲۵۰ گیگابایتی است. تعداد پورت‌های USB در این مدل از سه پورت به ۵ پورت افزایش یافته‌است. این مدل همچنین دارای wifi بدون نیاز به سیم می‌باشد. رنگ کنسول به مشکی براق در اولین عرضه (مانند رقیبش پلی استیشن ۳) در مقایسه با رنگ مشکی مات مدل‌های الایت تغییر یافته‌است. این مدل همچنین علاوه برداشتن خروجی HDMI دارای خروجی صدای نوری نیز هست. به علاوه دکمه‌های کنسول از فشاری به تاچ تغییر یافته‌است. این مدل همچنین از رم ریدرها نیز پشتیبانی. جالب اینجاست که تا بهمن ماه سال ۱۳۹۰ هکرها نتوانسته بودند این کنسول را هک کنند. با تولید این کنسول مایکروسافت اعلام کرده‌است تولید باقی مدل‌ها متوقف شده و فقط این مدل تولید خواهد شد.

واحد پردازشگر مرکزی (زنون)[]

این متشکل شده از ۳ هسته مستقل ولی متقارن که بر روی یک چیپ جاسازی شدن و هر هسته دو رشته متقارن سخت‌افزاری دارد که مجموعاً می‌شوند ۶ رشته برای کل و در هر رشته ۱۲۸ دستورالعمل رجیستر ۱۲۸ بیتی دارد.  هر هسته مستقلاً ۳۲KB کشه سطح L۱ و کل پردازنده ۱MB کشه ۲۵۶Bit سطح L۲ یه صورت اشتراک گذاشته  این پردازنده مجموعاً ۱۶۵ میلیون ترانزیستور دارد که در ابتدا با تکنولوژی ۹۰nm ساخته شده بود ولی قرار است تکنولوژی ساخت آن تا ۴۵nm ارتقا پیدا کند.  به‌طور کلی و با توجه به دستور العملهای جاسازی شده می‌توان این را یک پردازنده مخصوص برای شتاب دهی گرافیکهای سه بعدی و فیزیک در بازی‌ها به حساب آورد.  این ساختار حافظه انعطاف‌پذیر یه CPU و GPU اجازه می‌دهد که در مواقع حساس هر کدام به حافظه بیشتری دسترسی پیدا کنند.

پروژه ناتال در کنفرانس E۳ ۲۰۰۹ توسط معرفی شد و در اواخر سال ۲۰۱۰ به بازار وارد شد. در این پروژه، یک مکانیزم کنترل‌کننده با استفاده از تکنیک‌های پردازش صدا و تصویر به اکس‌باکس اضافه شد، به صورتی‌که استفاده‌کننده می‌تواند تنها با حرکت اجزا بدن خود و بدون استفاده از هیچگونه دستگاه کنترل‌کننده به هدایت و استفاده از بازی‌ها و امکاناکنسول xbox 360 برای اولین در سال 2005 عرضه شده اما هنوز هم خیلی از گیمرها وجود دارن که بازی‌های مورد علاقه‌شون رو با استفاده از این کنسول خاطره‌انگیز تجربه می‌کنن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله امروز مجله ایسل بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 رو برای شما کاربران گرامی معرفی کنیم. اگه می‌خواین با این بازی‌های هیجان‌انگیز آشنا بشین و خودتون رو برای روزها سرگرم کنین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین!

لیست بهترین بازی‌های ایکس باکس 360

گیم‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دارن تا هر سلیقه‌ای که داشته باشین، بتونین یک یا چند تا از اون‌ها رو تجربه کنین و ازشون لذت ببرین. پس بدون معطلی بیشتر بریم سراغ معرفی بهترین بازی‌ها برای ایکس باکس 360:

  1. Sonic Free Riders | از بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 برای کودکان در بازی Sonic Free Riders باید این جوجه تیغی دوست داشتنی رو قبل از رقبا به خط پایان برسونین تا برنده مسابقه بشین. این بازی هیجان‌انگیز می‌تونه کودکان رو برای ساعت‌ها سرگرم کنه. این نکته رو هم باید بدونین که برای اجرای این بازی و کنترل اسکیت مخصوص سونیک باید ابزار مخصوص Kinect رو تهیه و روی کنسول خودتون نصب کنین. با نصب این ابزار دیگه به هیچ کنترلری نیاز ندارین. Kinect حتی می‌تونه صداهای بازیکن رو شناسایی کنه و از اون‌ها برای فرمان دادن به اسکیت استفاده کنه! در این بازی شما در نقش دختری به نام “لارا کرافت” در یه جزیره دورافتاده گیر افتادین که هیچ خبری از ساکنین اون ندارین؛ همچنین نمی‌دونین که چه خطراتی در انتظار شماست. برای دانلود و یا خرید بازی یوپلی کلیک کنید .

حالا در این جزیره باید با ساکنین شرور اون مبارزه کنین، خودتون رو از حمله حیوانات وحشی نجات بدین، برای بقا بجنگین و همچنین برای فهمیدن راز این جزیره اسرارآمیز تلاش کنین. بازی The Witcher 2 یکی دیگه از بازی‌هاییه که می‌تونه شما رو برای ساعت‌های طولانی سرگرم خودش کنه. در این بازی شما کنترل یه ویچر به نام “گرالت” رو به عهده دارین و باید ماجراجویی‌های زیادی رو پشت سر بذارین. ویچرها یا جادوگرها انسان‌هایی هستن که از کودکی برای کشتن هیولاها تعلیم دیدن و به دلیل خوردن مواد شیمیایی و تغییر در ژنتیکشون، توانایی‌های ویژه‌ای دارن. بد نیست این مطلب رو هم بخونی:  نسخه Brotherhood هم مثل بازی‌های دیگه این فرنچایز در حالت جهان باز ساخته شده و می‌تونین آزادانه در دنیای این بازی بگردین؛ البته در بعضی مناطق مرزهایی وجود داره. در این بازی سیستم مبارزات تغییر چندانی نسبت به نسخه قبلی نداشته اما در گرافیک بازی پیشرفت قابل قبولی رو شاهد بودیم.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی بهترین بازی‌های ایکس باکس 360 پرداختیم؛ بازی‌هایی که هر کدوم می‌تونن شما رو برای چندین روز یا حتی چندین هفته سرگرم کنن. اگه به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند باشین، هر کدوم از این بازی‌ها می‌تونن شما رو در دنیای خودشون غرق کنن. امیدواریم که از تجربه بازی‌های معرفی‌شده نهایت لذت رو ببرین. به نظر شما جای کدوم بازی در این لیست خالی بود؟ لطفاً در بخش نظرات برای ما بنویسین!

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا