بین الملل

بازداشت سرباز آمریکایی؛ کره‌شمالی به تماس‌های واشنگتن پاسخی نمی‌دهد

کره شمالی امروز پنجشنبه به تلاش‌های آمریکا برای گفتگو درباره سرباز آمریکایی بازداشتی پاسخی نداد. این نظامی از مرز به شدت مسلح میان دو کره عبور کرده و چشم‌انداز آزادی سریع او، در زمانی که تنش‌های نظامی بالاست و کانال‌های ارتباطی غیرفعال است، نامشخص است.

بازداشت سرباز آمریکایی؛ کره‌شمالی به تماس‌های واشنگتن پاسخی نمی‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

 آمریکا می‌گوید که یک سرباز به نام تراویس کینگ که قرار بود پس از اتمام دوران محکومیتش در کره‌جنوبی به دلیل حمله، به فورت بلیس در تگزاس برود، روز سه‌شنبه در حالی که در یک تور غیرنظامی در روستای مرزی پانمونجوم بود، وارد خاک کره‌شمالی شده و بازداشت شد. او اولین آمریکایی است که در نزدیک به پنج سال اخیر در کره‌شمالی بازداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در همین رابطه متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشنگتن به خبرنگاران گفت: پنتاگون با همتایانمان در ارتش خلق کره‌شمالی تماس گرفت. درک من این است که تا بدین لحظه به این ارتباطات هنوز پاسخی داده نشده است.

میلر گفت که کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا با هم کار می‌کنند تا اطلاعاتی در مورد وضعیت و مکان بازداشت تراویس کینگ جمع‌آوری کنند. کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید هم گفت که دولت ایالات متحده به کار خود برای اطمینان از امنیت و بازگشت او نزد خانواده‌اش ادامه خواهد داد.

انگیزه عبور این نظامی آمریکا از مرز و ورود به خاک کره‌شمالی مشخص نیست. یکی از شاهدان در همان تور گشت و گذار گفت که او ابتدا فکر می‌کرد که او می‌خواهد شیرین‌کاری کند تا اینکه شنید یک سرباز آمریکایی فریاد می‌زد که دیگران سعی دارند او را متوقف کنند. تراویس کینگ ۲۳ ساله در عرض چند ثانیه از مرز دو کره عبور کرده بود.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا