بین الملل

باقری وارد بغداد شد/ ادای احترام به فرماندهان شهید مقاومت

به گزارش آپارات نیوز، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور رایزنی های دیپلماتیک به عراق سفر کرده است، صبح روز پنجشنبه وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال محمد حسین بحر العلوم معاون وزیر امور خارجه عراق، سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد قرار گرفت.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران پس از ورود به بغداد به همراه معاون وزیر خارجه عراق با توقف در یادمان شهدای فرماندهان مقاومت، با قرائت فاتحه و اهدای گل با مقام شامخ شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

باقری وارد بغداد شد/ ادای احترام به فرماندهان شهید مقاومت

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این سفر در ملاقات با مقامات ارشد عراق و در پرتو روابط راهبردی دو کشور، بر توسعه مناسبات فیمابین در همه حوزه‌ها تأکید خواهد کرد.

منافع مشترک دو ملت دوست و برادر، مقابله با چالش‌ها و تهدیدات امنیتی، امنیت کشورهای منطقه و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله محورهای مورد مذاکره باقری در عراق خواهد بود.

محمدکاظم آل صادق سفیر کشورمان در بغداد نیز عصر روز گذشته با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار کرد؛ در این دیدار توسعه و ارتقای همکاری های دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و طرفین همچنین زمینه های اجرای توافقات پیشین و اطمینان از منافع حیاتی دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا