جامعه

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در نوروز کرونایی

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در نوروز کرونایی

مدیرکل دفاتر بهبود وزارت بهداشت که بر مصرف میوه به جای شیرینی و شکلات تأکید دارد ، گفت: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین های A ، C ، B ، مواد معدنی آهن ، منیزیم ، پتاسیم و مواد ضد التهاب اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می توانند سیستم ایمنی بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری ها ، به ویژه بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، بیمه کنند.

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر. زهرا عبدالهی درباره بایدها و نبایدهای تغذیه ای در ایام نوروز ، اظهار داشت: به طور کلی رعایت پروتکل های بهداشتی دقیق در ایام نوروز برای جلوگیری از تاج دندان ضروری است. بنابراین باید تا حد امکان از ملاقات ها و دوره های خانوادگی خودداری شود.

وی تأکید می کند: در صورت لزوم از انواع شیرینی های ساده و کوچک برای پذیرایی استفاده کنید ، تا مهمانان افزایش مصرف قند و چربی اضافی را تجربه نکنند. اگر می خواهید شیرینی بخورید ، از شیرینی های ساده و کوچک به مقدار کم استفاده کنید. شیرینی های تازه که با مقادیر زیادی شکلات ، خامه یا ژله تهیه می شوند ، حاوی کالری زیادی و قند و چربی زیادی هستند که علاوه بر اضافه وزن ، چربی خون را نیز افزایش می دهد.

عبداللهی با بیان اینکه مصرف زیاد قند و شیرینی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و در نتیجه خطر بیماری قلبی و شدت آن را افزایش می دهد ، افزود: توصیه می شود از اضافه وزن و چاقی که عامل خطر بیماری عروق بیماری کرونا قلب است ، جلوگیری کنید. شیرینی یا شکلات ، یک تکه میوه بخورید.

وی گفت: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل انواع مواد مغذی از جمله ویتامین های A ، C ، B ، مواد معدنی آهن ، منیزیم ، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها می تواند سیستم ایمنی بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت کند. زیاد بیمه کنید مخصوصاً کرونا. آنتی اکسیدان ها با ترکیب با رادیکال های آزاد تولید شده پس از واکنش های اکسیداتیو در بدن ، از آسیب و تخریب سلول های بدن جلوگیری می کنند. مصرف سبزیجات رنگارنگ به دلیل مواد معدنی و ویتامین های مختلف می تواند بروز بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، دیابت ، سرطان ، به ویژه سرطان دستگاه گوارش و چاقی را در انسان کاهش دهد.

عبداللهی گفت: خوردن میوه و سبزیجات همچنین می تواند از افزایش وزن و چاقی جلوگیری کند که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. چاقی به خودی خود یک عامل خطر عمده برای بیماری های قلبی است. میزان مرگ و میر تحت Covid 19 در افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود جامعه تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: به میزبان به راحتی و با افتخار بگویید که برای کنترل وزن و حفظ سلامتی نمی خواهید شیرینی ، شکلات ، آجیل و حتی میوه پرخوری کنید. نه ” از شربت خانگی همراه با شکر مانند شربت نعناع فلفلی ، شربت ترش ، شربت لیمو ، شربت آب لیمو و به جای نوشیدنی های گازدار و آب میوه های صنعتی با مقدار زیادی شکر استفاده کنید.

به گفته وبدا ، وی گفت: “از تعارف و اصرار به خوردن گاز خودداری كنید و با هر یك از مهمانان خود شیرینی و آجیل نخورید. به تغذیه كودكان و نوجوانان بیشتر توجه كنید تا در مصرف زیاد غذا بخورید شیرینی ، شکلات ، آجیل و جلوگیری از چاقی.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا