جامعه

باید زندگی دانشجویی را ارتقاء ببخشیم

باید زندگی دانشجویی را ارتقاء ببخشیم

معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی گفت: ما باید زندگی دانشجویی را بهبود ببخشیم و دانش آموزان علاوه بر توانایی های تخصصی و علمی توانایی هایی نیز داشته باشند. ما باید زندگی آموزشی دانش آموز را با زندگی عمومی مرتبط کنیم.

به گزارش آپارات نیوز ، غلامرضا غفاری در وبینار “دختران توانمند ، شهر متعالی” که توسط جهاد دانشگاهی الزهرا (س) برگزار شد ، گفت: “حتی در کودکی و پیری نیز اگر مردم زندگی وابسته ای نداشته باشند و قادر به وابستگی به استقلال نباشند ، لذت را به همراه خواهد داشت. “بنابراین سیاست کمک ممکن است در وهله اول یک سیاست خوب به نظر برسد ، اما همچنین یک سیاست گمراه کننده است.

وی ادامه می دهد: باید پذیرفت که فرایند توانمندسازی باید به گونه ای باشد که حاصل شود. توانایی مانند دارایی های متعدد است. به افراد کمک می کند تا توانایی های خود را به دست آورند و از آن استفاده کنند. ما باید دارایی ها را خودمان به دست بیاوریم و بحث در مورد توانمند سازی در تلاش برای دستیابی به موارد محدود است.

غفاری با بیان اینکه زندگی خوب زمانی حاصل می شود که فرد مستقل و وابسته نباشد ، افزود: مواردی که در برنامه های توانمند سازی دختران وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد که بر اساس آن دختران می توانند برای خود موقعیت تعیین کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد توانمند سازی دختران از خارج امکان پذیر نیست ، افزود: برخی از عوامل تعیین کننده در این زمینه در سطوح مختلف به فرصت ها بازمی گردند. اولین فرصت ، آموزش و یک فرصت کامل آموزشی برای دختران است. خوشبختانه این فرصت اکنون برای دختران در دانشگاه ها فراهم شده است.

معاون فرهنگ و علوم اجتماعی وزیر علوم ادامه می دهد: کیفیت زندگی به جنبه های زیست اجتماعی هر فرد در طی زندگی روزمره و فعالیت اجتماعی فرد در زمینه معنوی و عینی اشاره دارد. کیفیت زندگی به مفهوم جامعه شناسی به وضعیت بازیگران جامعه و سیستم شخصیتی برمی گردد. صحبت در مورد کیفیت زندگی از نظر آنچه در حوزه های اجتماعی با آن روبرو هستیم و آنچه در ذهن شما می گذرد مهم است.

غفاری معتقد است: اولین قدم در توانمند سازی دختران ، برخورداری از نهادهای مناسب برای منابع معنوی است و هیچ یک از این منابع از پیش تعیین شده نیستند و نمی توانند ، بلکه باید کسب شوند. هرکسی وقتی بازیگر می شود باید کیفیت زندگی خود را بسازد و به موفقیت برسد.

به گفته وی ، سکوها برای تحقق توانایی اکتسابی بازیگران بسیار مهم هستند. مردم سعی می کنند حضور خود را ثابت کنند زیرا توانایی ها و توانایی های آنها را آموخته اند و در این میان عوامل بخش ساختاری و نهادی باید زمینه لازم را برای بازیگران فراهم کنند.

سرانجام ، معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی ، با اشاره به سیستم هنجاری جامعه به عنوان عاملی تنظیم كننده اعمال افراد ، گفت: “داشتن هنجارهایی در این زمینه بسیار مهم است.” باید در نظر گرفت که سیستم هنجاری چه فرصت هایی را ارائه می دهد و آیا این امکان را برای ما فراهم می کند تا کارآیی بیشتری داشته باشیم یا خیر. دانشگاه باید فراتر از برنامه درسی باشد زیرا دانشجو به برنامه هایی خارج از برنامه درسی نیاز دارد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا