جامعه

بحران‌های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی هستند

بحران‌های مدرن فراتر از مرزهای جغرافیایی هستند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با بیان اینکه ماهیت بحران های مدرن از مرزهای جغرافیایی فراتر می رود گفت: “ما برای کنترل و برخورد موثر با ویروس تاج نیاز به همکاری بین کشورها داریم.”

به گزارش آپارات نیوز رضا کرمی محمدی در جلسه بهداشت و اقتصاد پس از دوران کرونا که به صورت آنلاین در حاشیه هفتمین جلسه شورای اجرایی مجمع شهرداران آسیا برگزار شد ، اظهار داشت: امیدوارم این جلسات ما می توانیم به دستیابی به جوامع پایدار کمک کنیم تا در این زمینه ارتباط و تعامل بیشتری برقرار شود.

وی گفت: “احتمالاً نتیجه مثبتی برای آینده کمک های توسعه وجود دارد.” این الگویی از همکاری های بین المللی بین همه کشورها خواهد بود.

“توافق با جامعه در جهان به طور فزاینده ای نشان داده است که ماهیت بحران های مدرن ، به دلیل توسعه ارتباطات در جنبه های مختلف زندگی بشر ، از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و بنابراین ، با ویروس تاج مبارزه و برخورد موثر می کند ، “او گفت. ما به همکاری بین کشورها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه همکاری های بین المللی تلاش های کشورهای مختلف را در مبارزه با Quaid-19 تقویت می کند ، اظهار داشت: این همکاری نه تنها مفید بلکه بلکه ضروری است. در کوتاه مدت ، همکاری بین دولت ها برای مهار همه گیری و تسریع در راه برون رفت از بحران لازم است. در درازمدت ، سیاست های هماهنگ می تواند بازیابی سیستم های اقتصادی را به شکلی جامع و پایدار تسهیل کند و همچنین در آماده سازی برای خطرات و بیماری های آینده کمک کند.

وی گفت: “سازوکارهای به اشتراک گذاری دانش در مورد پروتکل های غربالگری و درمان می توانند به ویژه در کشورهایی که دارای سیستم بهداشتی با فشار بالا هستند کمک کنند.” کشورهایی که در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر و پیشگام بوده اند ، می توانند درسهای مهمی ارائه دهند و بهترین شیوه ها را به اشتراک بگذارند ، اما به حمایت مالی نیز نیاز خواهد بود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: “کورونا یک تهدید وجودی است که باعث تقویت سیستم های جهانی شده است.” بدون همکاری مؤثر ، بازنشستگی و بهبودی هم می توانند آهسته و ضعیف پیش روند. در وهله اول ، این امر در مورد بخش بهداشت اعمال می شود ، زیرا نظارت مؤثر بر بیماری ، توسعه سریع و توزیع واکسن و آمادگی برای همه گیری های آینده از اقدامات چند جانبه بهره مند می شوند. سپس ، حفظ تجارت آزاد و تقویت و انعطاف پذیری زنجیره های تأمین نه تنها دسترسی کشورها به کالاهای اساسی پزشکی را تضمین می کند ، بلکه اقتصاد را نیز پس از همه گیری تقویت می کند ، و در نهایت هماهنگی سیاست های مالی و پولی بین المللی. اقتصاد جهانی کمک خواهد کرد تا ضمن آماده سازی برای بهبود پایدار و فراگیر ، شوک فعلی را از بین ببرد.

کرمی محمدی با بیان اینکه کمیته مقاومت و مدیریت بحران مجمع شهرداران آسیا می تواند زمینه را برای جوامع برای دستیابی به این هدف والا به ویژه در منطقه آسیا هموار کند ، افزود: یک همکاری مشترک و یکپارچه بین بخش خصوصی و بخش عمومی ، توجه جدی به دولت های محلی برای موفقیت در چرخه مدیریت بحران ، جلب مشارکت عمومی ، سازمان های مردم نهاد و دانشگاه ها برای پر کردن شکاف های موجود و تعریف یک روش ساخت و ساز بهتر و ارائه برنامه های بهبود جامع. باید یکی از محورهای برنامه ریزی برای تحقق شهرهای انعطاف پذیر باشد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا