جامعه

برآورد میزان فقر ناشی از کرونا در جهان / افزایش نیم میلیاردی جمعیت فقرا

بیماری های عفونی ، به ویژه هنگامی که در معرض بیماری همه گیر قرار گرفته اید ، عواقب اجتماعی و اقتصادی گسترده ای دارد که بعضی اوقات از چالش های درمانی آنها مهمتر است. coronavirus جدید جهانی نیز از این قاعده مستثنا نیست. مطالعات علمی انجام شده توسط سازمان های معتبر بین المللی نشان می دهد فقر گسترده پس از گسترش کوروی ویروس.

به گزارش آپارات نیوزبنابراین ، مقابله با مداخلات بیشمار اجتماعی و سیاسی در مقیاس جهانی ، ملی و محلی ضروری است. در این میان ، تعهد غیرقابل جبران برای تدوین تصویری دقیق از داده ها و ابعاد فقر ناشی از بیماری همه گیر کرونا و درک صحیح از مشکلات ناشی از Quaid-19 پاسخی مؤثر برای این بحران جهانی است. در همین زمینه ، سیزدهمین گزارش پژوهشگاه عالی تحقیقات تأمین اجتماعی در مورد بحران کورونا به تعامل جهانی بین فقر و تاج آسیب می پردازد.

سونامی فقر در راه است

محاسبات مختلف اقتصادی حاکی از کاهش رشد اقتصادی در کشورهای مختلف است. به گفته برخی کارشناسان ، بزرگترین رکود اقتصادی از سال 1930 به بعد قطعی است. تولید ناخالص داخلی جهان در اوج شوک به سه چهارم درصد از سطح پایه کاهش می یابد ، در حالی که تأثیر رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در طول سال در سال 2020 حدود 0.5 درصد است. در چین ، شوکها در نیمه اول سال 2020 تولید ناخالص داخلی را حدود 2 درصد کاهش دادند.

یک مطالعه سازمان ملل (2020) در مورد تأثیر Quaid-19 بر فقر جهانی نشان می دهد که فقر در هر سه سطح خط فقر به ترتیب با 1.9 دلار ، 3.2 دلار و 5.5 دلار در روز افزایش می یابد. افزایش. .

سناریوهای افزایش ناگهانی فقر در جهان

سیزدهمین گزارش پژوهشگاه عالی تحقیقات تأمین اجتماعی در مورد بحران کرونا ، سه سناریو را با کاهش 5 ، 10 و 20 درصد سرانه در نظر گرفته است. با توجه به بالاترین سطح فقر ، 5.5 دلار در روز ، تخمین های زیر عبارتند از:

در سناریوی اول ، نزدیک به 124 میلیون نفر به فقر جهان افزوده خواهند شد. در سناریوی دوم ، حدود 249 میلیون نفر به فقر اضافه شدند. در سناریوی سوم ، تقریباً 523.4 میلیون نفر به فقر اضافه خواهند شد.

در این مطالعه مشخص شده است که تعداد افرادی که در فقر شدید زندگی می کنند ، روزانه کمتر از 1.9 دلار درآمد دارند ، به شدت افزایش یافته است ، پیش بینی می شود 419 میلیون نفر به فقیران سابق اضافه شوند. داشتن بیش از یک میلیارد و 178 میلیون نفر ، فقر شدید خواهد بود.

از آنجا که گسترش فقر شدید بدان معنی است که مردم نباید کمترین کالری را مصرف کنند ، به طور کلی عواقب جدی برای سلامتی آنها به ویژه برای کودکان به همراه خواهد داشت. این افزایش به معنای افزایش 55 درصدی تعداد افراد (مردم در فقر شدید) بسیاری از برنامه ها و تلاش های بشردوستانه در زمینه کاهش فقر است.

برآورد میزان فقر ناشی از کرونا در جهان / افزایش نیم میلیاردی جمعیت فقرا

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود ، گرچه سیاست های کاهش فقر در مناطق مختلف جهان تا سال 2018 کاهش یافته است ، اما این نشان می دهد که شیوع ویروس منجر به افزایش ناگهانی فقر خواهد شد.

این افزایش شدید تعداد افراد فقیر محدود به این مطالعه نیست و پیش بینی های مربوط به Oxfam بسیار نگران کننده است. در این مطالعه سناریوی سه گانه مشابه مورد بررسی قرار گرفت که هرکدام فرض می کنند 5 ، 10 و 20 درصد کاهش درآمد سرانه را داشته باشند. در این مطالعه همچنین بر افزایش احتمالی فقر مبتنی بر سه خط مختلف فقر بررسی شده است: 1.9 دلار ، 3.2 دلار و 5.5 دلار در روز. نتایج نشان می دهد که در سناریوی اول ، در حدود 130 میلیون نفر ، در سناریوی دوم ، تعداد کل فقرای فقیر ناشی از اپیدمی کرونا از نظر خط فقر (معادل 5/5 دلار در روز) حدود 264.5 میلیون نفر است مردم. و در سناریوی سوم (سناریوی بدبینانه) حدود 548 میلیون نفر زندگی خواهند کرد که بسیار نزدیک به تخمین سازمان ملل از 523.5 میلیون نفر است.

بنابراین ، این پیش بینی ها نشان می دهد که شیوع بیماری کوروی ویروس تأثیر مضر بر فقر دارد و درمجموع این دو مطالعه شامل فقر در بین 124 میلیون تا 548 میلیون نفر و تقریباً 1.7 تا 7.2 درصد از جمعیت زمین به فقرا اضافه می شود.

اگر از یک طرف مداخله اساسی توسط دولت ها صورت نگیرد و از طرف دیگر مشارکت گسترده ای بین نهادهای مختلف اجتماعی به صورت عمودی (بین نهادهای نابرابر) و به صورت افقی (بین نهادهای برابر) صورت نگیرد ، اقدامات زیادی برای تلاش های بشردوستانه و ملی انجام خواهد شد. و سیاست های بین المللی را کاهش می دهد. فقر ناکارآمد خواهد بود و بیش از نیمی از جمعیت جهان در دام فقر خواهند افتاد.

فقر چندبعدی در جهان

فقر چندبعدی به تجربه مشکلات سخت افزاری همزمان توسط افراد فقیر در ده شاخص در آموزش ، بهداشت و استانداردهای زندگی اشاره دارد. نمودار زیر تصویر خوبی از شش نکته با تأکید بر فقر چند بعدی و خطر تاج را نشان می دهد.

برآورد میزان فقر ناشی از کرونا در جهان / افزایش نیم میلیاردی جمعیت فقرا

براساس آمار موسسه توسعه انسانی و فقر آكسفورد ، امسال منتشر شد ، سال گذشته جمعیت 101 كشور 5،7 میلیارد نفر در جهان در حال توسعه را در مواجهه با كرونا بررسی كردند. شاخص فقر جهانی چندبعدی 5.7 میلیارد نفر است که 91 درصد از آنها در منطقه در حال توسعه زندگی می کنند.

از 1.3 میلیارد نفر در جهان که در فقر چندبعدی فقیر هستند ، 98.8 درصد از سه یا چند شاخص محروم هستند و 82.3 درصد از پنج یا شش شاخص محروم هستند. بنابراین ، دو سوم مبتلایان به فقر چندبعدی در همان زمان شش یا بیشتر مشکلات دارند. بنابراین Cuvid-19 تنها مشکلی نیست که آنها با آن روبرو هستند.

کاهش آب ، غذا و سوخت (برای پخت و پز) خطر ابتلا به Cuvid-19 را به دلیل آسیب پذیری در سلامتی ، سیستم ایمنی و شرایط تنفسی افزایش می دهد. با این حال ، 472 میلیون نفر به طور همزمان به آب آشامیدنی ایمن ، آلودگی هوای داخل خانه و کمبود مواد غذایی دسترسی دارند.

در سراسر جهان ، 10 کشور در معرض خطر Quaid 19 قرار دارند: هند (60 میلیون) ، نیجریه (39 میلیون) ، اتیوپی (38 میلیون) ، جمهوری دموکراتیک کنگو (32 میلیون) ، چین (16). میلیون) ، تانزانیا (12 میلیون) ، اندونزی (11 میلیون) ، پاکستان (10 میلیون) ، افغانستان (10 میلیون) و اوگاندا (9 میلیون).

شکل زیر نشان دهنده موقعیت جغرافیایی شیوع جمعیت چندبعدی با خطر ابتلا به کرونا ویروس و همچنین تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس است:

برآورد میزان فقر ناشی از کرونا در جهان / افزایش نیم میلیاردی جمعیت فقرا

در این نقشه کشورهایی که به رنگ قرمز یا قرمز تیره نشان داده شده اند ، کشورهایی هستند که بیشترین جمعیت را با فقر چند بعدی دارند و هر سه این شاخص ها در معرض خطر زیاد کوویداز -19 قرار دارند. نقاط سبز مکانهایی را نشان می دهد که مردگان تایید شده از کویت-19 پخش شده اند.

در جدول زیر خطرات فقر Cuvid-19 و فقر چندبعدی در شش منطقه جهان آمده است. یافته های اصلی عبارتند از:

1.3 میلیارد نفر در آسیای جنوبی که حداقل یک عامل خطر آنزیم ویروس دارند در معرض خطر هستند.

540 میلیون نفر در جنوب آسیا و 570 میلیون نفر در جنوب صحرای آفریقا چند بعدی و در معرض خطر هستند.

آفریقای جنوبی آسیب پذیرترین است. حدود 90٪ از جمعیت 882 میلیون نفر حداقل یک عامل خطر آنزیم ویروس را تجربه می کنند.

در کشورهای جنوب صحرای آفریقا ، 216 میلیون نفر در معرض خطر عود کم و در معرض خطر بالای COV-19 قرار دارند که از هر سه عامل خطر ویروس رنج می برند.

169 میلیون نفر در جنوب صحرای آفریقا فقر شدید چند بعدی را تجربه کرده اند و در معرض خطر بالای COV-19 قرار دارند.

فقر و آسیب پذیری چند بعدی در معرض تاج در نقاط مختلف جهان به شرح زیر است:

برآورد میزان فقر ناشی از کرونا در جهان / افزایش نیم میلیاردی جمعیت فقرا

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا