برای ازدواج باید به دنبال «نیمه گم شده» باشیم؟

برای ازدواج باید به دنبال «نیمه گم شده» باشیم؟

یکی از اعضای تیم تخصصی مشاوره ازدواج و زوجین در انجمن ازدواج و خانواده کشور که احساس نیاز عاطفی جنس مخالف به ازدواج و تکمیل وجود نیمه خالی را امری انکارناپذیر می داند، گفت: مجموعه دست نیافتنی است. ملاک ازدواج و گفتن ما به دنبال نیمه گمشده خود هستیم و برای ازدواج به دنبال افرادی با ویژگی های خاص بدون اصول و چارچوب های عقلانیت هستیم، نتیجه ای جز آرمان گرایی ندارد و افراد را به شدت در ازدواج می کشاند.

دکتر. امیر لطفی حقیقت در گفت وگو با آپارات نیوز، وی درباره اینکه آیا در ازدواج به دنبال «نیمه گمشده» باشیم، گفت: اساساً نمی توان گفت که دنبال «نیمه گمشده» اشتباه است، اما در عین حال این تصور را عملی می کنیم. پیگیری معیارهای دست نیافتنی در ازدواج باعث ایجاد آرمان گرایی می شود و باعث می شود ازدواج از اصول و چارچوب های عقلانیت خارج شود و افراد صرفاً به دنبال کمال گرایی و معیارهای سخت گیرانه باشند.

به گفته این محقق روان‌درمانی فرا تشخیصی، به نیمه گمشده‌ها یک تصور، روایت اجتماعی و تصویر کلی در همه کشورهای جهان است که مردم فکر می‌کنند برای ازدواج باید مرد یا زنی را دوست داشت. نیمی دیگر از آنها و برای یافتن گم شده اند.

او معتقد است که نمی توان گفت این احساس و هیجان از چه منبع درونی نشات می گیرد، اما آنچه مشخص است این است که این احساس کاملاً «ناخودآگاه» شکل می گیرد.

مشاور همچنین با بیان اینکه نیمه گمشده در ضمیر ناخودآگاه و باطن فرد است، جستجوی «نیمه گمشده» را از نظر او عملی دانست که حاصل مجموع همه احساسات، ذهنیت است. ، احساسات و قلاب ها و طرح ها روانشناسی افراد که منجر به وارد شدن فرد به رابطه با شخص دیگری می شود.

لطفی در ادامه یادآور شد: این ذهنیت که بخشی از وجود یک فرد را باید شخص دیگری پر کند در دیدگاه ها و نظریه های مختلف روانشناسی مطرح شده است و نمی توان گفت که او اساساً در جستجوی «نیمه گمشده» نیست. . احساسی به نام تمایلات روانی، جنسی و عاطفی نسبت به طرف مقابل دارد اما معلوم نیست این احساسات و عواطف کجاست و منبع آن ذهن یا قلب یا مغز انسان است.

یکی از اعضای تیم تخصصی مشاوره ازدواج و ازدواج در انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه نباید به صورت کلیشه ای در ازدواج گم می شد، تاکید کرد: در ازدواج های بسیار خوب و موفق این و آن قسمت خالی وجود افراد اتفاق می افتد. در روند آشنایی و ازدواج خود را نشان می دهند و توسط طرف مقابل پر می شوند.

به گفته این مشاور نیمه گمشده می تواند بخشی باشد که در رسوبات ناخودآگاه ذهن ما یا در نقشه های ما قرار دارد و این طرح ها ما را قادر می سازد با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

وی نکاح را به دو دسته تقسیم کرد: ازدواج سنتی که بر اساس آشنایی شخص با واسطه انجام می شود و ازدواج بر اساس آشنایی دو نفر بدون واسطه، گفت: تنها بخشی از آن است. آشنایی دختر و پسر در آن نوع ازدواج مدرن و به موجب این نوع ازدواج مدرن نیست. ازدواج مدرن به معنای عبور از سنت است و در عبور از سنت اتفاق می افتد و مردم باید مسائل روز را در آن رعایت کنند. اما آنچه در هر نوع ازدواجی مهم است، نزدیکی فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، سلامت جسمی، شخصیتی و روانی و پذیرش ظاهر یکدیگر و همچنین سلامت شخصیت و سلامت برنامه دو طرف است. به این چیزهایی که برای «نیمه گمشده» ساخته اند توجه کنید.

لطفی در پایان سخنان خود توصیه کرد: معیارهای ذکر شده برای ازدواج را نیز باید با میانجی گری از جمله اعضای خانواده و دوستان طرف مقابل ارزیابی کنیم. در این میان بحران انتخاب فرد برای ازدواج بدون در نظر گرفتن خصوصیات خانواده او به وجود آمده و امری عادی شده است که بسیار اشتباه است. برای یافتن آن نیمه گمشده، بدون آرمان گرایی، باید از طریق خانواده و اطرافیانش با شخصیت واقعی فرد و خانواده اش آشنا شویم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا