دانش و سلامت

برگزاری سومین نشست همکاری‌های آکادمیک بین ایران و اتریش

برگزاری سومین نشست همکاری‌های آکادمیک بین ایران و اتریش

به گزارش شفاف ، سومین جلسه کارگروه همکاری های علمی ، پژوهشی و آموزش عالی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال اتریش با حضور حسین سالار عاملی ، رئیس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم و اتریش همتای خود باربارا ویتگروبر ، مدیر کل تحقیقات علمی و روابط بین الملل دولت فدرال اتریش ، رئیس دو هیئت ایرانی و اتریشی ، رئیس جمهور و نمایندگان دانشگاه خوارزمی به عنوان مرجع ملی همکاری علمی و تعاملات بین المللی با دولت فدرال اتریش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تعدادی مشاور و کارشناس از م expertsسسات مربوطه و تعدادی از محققان. دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی دو کشور برگزار شد.

سالار آملی در این دیدار گفت: “سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان مبتنی بر نقشه راه همکاری بین دو کشور ، مطابق با استراتژی های توسعه علوم و تحقیقات در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و ادامه همکاری تحقیقاتی با اتریش در یک روش پویا و آینده نگر توضیح داده شود.

وی افزود: با حضور دکتر کالیچه ، مدیر اجرایی آژانس فدرال اتریش برای آموزش و بین المللی بین المللی (OEAD) در این جلسه ؛ 17 پروژه تحقیقاتی مشترک که از سال 2016 توسط محققان و محققان دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی در چارچوب برنامه IMPULSE ایران و اتریش اجرا شده است ، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

سالار آملی ادامه می دهد: “در نشست تخصصی تجاری سازی و انتقال دانش که یکی از مهمترین جنبه ها و مهمترین جنبه های همکاری مشترک بین دو کشور در جلسه کارگروه است ، فرصتهای جدیدی برای همکاری در زمینه های تحقیق وجود دارد. بنگاههای صنعتی و تجاری. “و به ویژه فناوری ، شرکتها و صنایع دانش بنیان با همتایان اتریشی ، فعالیت اقتصادی این مراکز رشد و فناوری ، بنگاههای جدید مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کشور ما آماده برگزاری کارگاه مجازی در زمینه تجاری سازی ، تحقیق ، تحقیق و انتقال دانش به عنوان بستری برای تبادل اطلاعات و ارتباطات بین متخصصان ایرانی و اتریشی قبل از پایان سال 2022 در طرف اتریشی است. “

رئیس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم افزود: ‘در این جلسه ، دو محقق موفق پروژه های تحقیقاتی از دو کشور دانشگاه اینسبروک موضوع مطالعه عملکرد کاتالیزورهای پروسکیت در کاهش همزمان NO را بررسی کردند. ، CO و VOC – رویکرد کاتالیزور اگزوز “و انستیتوی علوم پایه در زمینه های کوانتومی فیزیک سیاهچاله گزارشی از وضعیت همکاری و اجرای پروژه های خود ارائه دادند.

وی ادامه داد: همچنین گزارشی از روشها و فرایندهای استفاده شده برای اجرای برنامه موفقیت آمیز تحقیقاتی IMPULSE توسط دو کشور توسط نمایندگان ایران و اتریش شرکت کننده در جلسه ارائه شد ، تا ادامه و اجرای مرحله بعدی . “همکاری های پژوهشی باید ارزیابی شود و برنامه مدیریت و اجرای آن در همکاری های تحقیقاتی بین المللی توسط ایران و اتریش تنظیم شود.

سالار عاملی گفت: طبق برنامه همکاری مشترک جدید بین ایران و اتریش ، ارائه شده توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و آژانس بین المللی همکاری در آموزش و تحقیقات اتریش (OeAD) ، زمینه همکاری تحقیقاتی مشترک بین دو کشورها و پروژه های مشترک ، تعیین شد. IMPULSE سندی است که براساس آن علاقه متقابل و متقابل دو کشور به بهبود تبادل دانش در سطح بین المللی و تقویت چهره بین المللی موسسات تحقیقاتی در ایران و اتریش برای انجام تحقیقات مشترک و تشویق فعالیت های تحقیقاتی مشترک ؛ همکاری مستقیم بین دانشگاه ها ، م institutionsسسات آموزش عالی و م andسسات تحقیقاتی دو کشور با بودجه هر دو کشور برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: در چارچوب این برنامه تحقیقاتی مشترک ، فراخوان حمایت از پروژه های تحقیقاتی مشترک بین دو کشور ، در چارچوب نقشه راه همکاری ایران و اتریش ، با تعیین اولویت ها در هشت حوزه تحقیقاتی منتشر شد. همزمان ارزیابی ، بررسی و در جریان بازدید هیئت ما از وین ، 17 پروژه مشترک با حضور هیئت عالی رتبه ایرانی تحت مسئولیت دکتر هاینز فیشر ، رئیس جمهور سابق جمهوری توسط کمیته انتخاب تصویب شد اتریش در وین.

کارگروه سوم کارگروه همکاری دانشگاهی ایران و اتریش ، به ریاست عبدالحمید علیزاده ، معاون مرکز همکاری علمی بین المللی و مارگیت وگوویچ ، رئیس استراتژی و هماهنگی در روابط بین الملل ، وزارت آموزش ، علوم و تحقیقات (BMWBF) پس از بحث و تبادل نظر ، مقامات مختلف حاضر در جلسه موارد مختلف را به صورت آنلاین امضا کردند.

علیزاده گفت: از جمله مواردی که در این جلسه مورد توافق قرار گرفت ، پشتیبانی از پروژه های مرحله دوم برنامه IMPULSE با توجه به توانایی ها و امکانات مالی هر دو طرف است که امکان بازدیدهای علمی پژوهشی توسط دانشگاه ها ، م institسسات تحقیقاتی را فراهم می کند. و پارک های علم و فناوری کشور ما برای محققان اتریشی و بالعکس در چارچوب برنامه های تحرک ، ایده ایجاد فضای همکاری علمی در یکی از دانشگاه های دو کشور ، با اتحادیه دانشگاه روسای جمهور دو کشور ، روز علوم ایران و اتریش تا پایان نقشه (که از سال 2016 آغاز شد و تا سال 2022 ادامه خواهد داشت).

معاون مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم یادآور شد: موارد گفته شده پس از توافق طرفین و تأیید مقامات ایران و اتریش در متن سند توافق نهایی گنجانده خواهد شد.

انتهای پیام /

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا