اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

برگ آنالیز میلگرد شامل چه پارامترهایی می باشد؟

روش شناسایی میلگرد اصل و استاندارد

گفتیم که محصولات فولادی و به ویژه میلگرد در صنعت ساختمان سازی نقش کلیدی و مهمی دارند. کاربرد وسیع میلگرد در صنعت ساختمان سازی باعث افزایش تعداد کارخانه های تولید میلگرد شده است. از طرفی، به دلیل وجود سود بالا در این صنعت، افراد سودجو با هدف سود بیشتر، محصولات تقلبی و بدون کیفیت خود را وارد بازار می‌کنند.لازم است بدانید وارد کردن میلگرد تقلبی می تواند باعث ضررهای جبران ناپذیر مالی و جانی شود، به همین دلیل خریداران میلگرد، باید قبل از انجام سفارش و خرید میلگرد، از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایند. میلگرد فاکتورها و ویژگی های مهمی دارد که آگاهی از آن ها همان وجه تمایز میان میلگرد تقلبی از اصل خواهد بود که به معرفی آن ها می پردازیم.

برگ آنالیز میلگرد شامل چه پارامترهایی می باشد؟

علائم اختصاری میلگرد

میلگرد نیشابور: کارخانه های تولیدکننده میلگرد هر کدام دارای علامت اختصاری و مشخصات خاص خود بر روی میلگردها هستند که شناسایی و آشنایی با آن ها می تواند ما در تشخیص میلگرد تقلبی از اصل راهنمایی کند. هنگام خرید میلگرد باید به علائم اختصاری میلگرد توجه نمود تا از خرید میلگرد تقلبی در امان باشیم. علائم اختصاری میلگرد معمولا به صورت برجسته بر روی آن حک می شود. حک شدن علائم اختصاری به صورت دستی و یا با سنبه دلیل بر تقلبی بودن میلگرد می باشد.

علائم اختصاری حک شده روی میلگرد به شرح زیر است:

SA: میلگرد آجدار ۵۰۰ ، روش تولید: آلیاژی ، نوع آج: آجدار مرکب.

CT: میلگرد آجدار ۴۰۰ ، روش تولید: ترمکس (خنک کاری) ، نوع آج: آجدار جناقی.

CU: میلگرد آجدار ۴۰۰ ، روش تولید: آلیاژی ، نوع آج: آجدار جناقی.

T: میلگرد آجدار ۳۶۰ ، روش تولید: ترمکس (خنک کاری) ، نوع آج: آجدار مارپیچ.

JU: میلگرد آجدار ۳۴۰ ، روش تولید: آلیاژی ، نوع آج: آجدار مارپیچ.

لازم به ذکر است اعداد ۴۰۰، ۵۰۰، ۳۴۰ بیانگر میزان کششی میلگرد در حالت تسلیم است.

پلاک شناسایی

قیمت مفتولی: یکی از ابتدایی ترین روش های شناخت میلگرد اصلی از میلگرد تقلبی وجود پلاک های نصب شده بر روی بندل میلگرد می باشد. پلاک شناسایی میلگرد نماد و هویت میلگرد را معرفی می کند و به صورت ورق فلزی یا برچسب روی آن نصب می شود. پلاک شناسایی شامل اطلاعاتی مثل تاریخ تولید، شماره شناسایی میلگرد، وزن بندل، گرید، استانداردهای کسب شده و غیره می باشد که خریداران با یک نگاه می توانند متوجه این ویژگی های میلگرد شوند.در بازار پررونق آهن آلات و به ویژه میلگرد همواره سودجویان زیادی وجود دارد. میلگردهای تقلبی زیادی در بازار وجود دارد که آگاهی از ویژگی ها و استانداردهای میلگرد اصل می تواند ما از دام میلگردهای تقلبی دور نماید.

وزن میلگرد

میلگردها دارای ویژگی منحصر به فردی هستند به نام وزن میلگرد. مرجع وزنی میلگرد جدول اشتال میلگرد می باشد. کارخانه و برندهای معتبر مانند ذوب آهن اصفهان محصولات فولادی و میلگرد تولید شده خود را برحسب جدول وزن اشتال تولید می نمایند. لازم است بدانید میلگردهای تقلبی اختلاف وزنی زیادی با میلگردهای جدول اشتال دارند.هرچه میلگرد وزن بیشتری داشته باشد مرغوب تر است و دارای هزینه و ارزش بیشتری نیز می باشد و معمولا خریداران به دنبال میلگرد سبک تر هستند تا هزینه کمتری بابت آن پرداخت کنند اما شاخص وزن یکی از استانداردهای مهم در میلگرد اصل می باشد که باید به آن توجه داشت.

رنگ میلگرد

خرید میلگرد: اصولا میلگرد اصل و با کیفیتی که از کارخانه های تولید میلگرد خارج می شود به رنگ تیره و مشکی می باشد. لازم است بدانید رنگ میلگرد گاهی بر اثر رطوبت و آب باران به زرد تغییر می کند. رنگ زرد در واقع همان زنگار است. زنگار اگر در مدت کوتاه تشکیل شده باشد و در عمق میلگرد نفوذ نکرده باشد، خللی در کیفیت میلگرد ایجاد نمی کند.

برگ آنالیز میلگرد

برگ آنالیز محصول از مهم ترین روش های تشخیص میلگرد تقلبی و اصل است. در هنگام خرید میلگرد به خاطر داشته باشید که محصولات فولادی و میلگرد استاندارد، باید برگ آنالیز به همراه خود داشته باشد. برگ آنالیز میلگرد در واقع برگه آزمون ‌کوانتومتری و تاییده آزمایشگاهی است که شامل درصد ترکیبات میلگرد است. برگ آنالیز میلگرد همچنین شامل استحکام کششی، طول و وزن دقیق آن می باشد. محصولات اصل و استاندارد شامل برگ آنالیز می باشند و در هنگام خرید میلگرد، خریدار می تواندآن را از فروشنده درخواست نماید.

خرید میلگرد

روش شناسایی میلگرد اصل ، مهم ترین نکته در خرید میلگرد استاندارد و اجتناب از خرید میلگر تقلبی، خرید میلگرد از شرکت های معتبر فروش آهن آلات می باشد. در شرکت های معتبر فروش آهن آلات تمامی پارامترها و استانداردهای فوق توسط متخصصان و کارشناسان بررسی و ارزیابی می شود و در نهایت میلگرد باکیفیت و استاندارد در اختیار خریداران قرار می گیرد.

جمع بندی

دریافتیم که یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی، میلگرد می باشد. کاربرد وسیع میلگرد سبب تولید میلگردهای تقلبی شده است به همین منظور شناسایی و آشنایی با ویژگی های میلگرد اصل می تواند ما را در اجتناب از خرید میلگرد تقلبی یاری نماید. آگاه باشید میلگردها باید دارای علائم اختصاری، پلاک شناسایی، وزن، رنگ و برگ آنالیز دقیق داشته باشند.

از سال ۱۳۷۰فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید و تامین مقاطع مختلف فولادی و آهن, از قبیل میلگردهای فولادی و آلیاژی , میلگردهای ساختمانی, انواع مقاطع ترانسمیسیون ,  ,  و سیاه و ی هفت الماس ,آغاز نموده است . تلاش مجموعه فولادکاران در این مدت در جهت رضایتمندی و تامین دقیق سفارشات معطوف بوده است.
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:
اینستاگرام :
فیسبوک:
لینکدین:
پینترست:
آپارات

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا