بین الملل

بلومبرگ افشا کرد: تحرکات پنهان و آشکار ترکیه، امارات و عربستان برای کاهش تنش

بلومبرگ افشا کرد: تحرکات پنهان و آشکار ترکیه، امارات و عربستان برای کاهش تنش

به گفته منابع آگاه ، بلومبرگ وجود اقدامات مخفی و آشکار برای کاهش تنش بین ترکیه ، امارات و عربستان را آشکار کرده است.

به گزارش آپارات نیوز ، وب سایت بلومبرگ به نقل از منابع آگاه فاش کرد که امارات و عربستان سعودی احتمال برقراری روابط بهتر با ترکیه را بررسی می کنند.

بلومبرگ امروز (پنجشنبه) در گزارشی گفت که اقدامات ، شامل تجارت و امنیت ، با توجه به سابقه تنش های طولانی مدت و درگیری بین دو طرف ، هنوز مقدماتی است و هنوز نهایی نشده است.

این منبع افزود که این اقدامات احتمالاً با اصرار دو کشور خلیج فارس در حمایت ترکیه از اخوان المسلمین که آنکارا را یک جنبش مردمی می داند ، مغایرت دارد. با این حال ، حتی پیشرفت محدود در بهبود روابط می تواند اختلافات موجود در موضوعات منطقه ای را کاهش دهد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ترکیه ای اعلام کرد که ترکیه و امارات در مورد رفع موانع تجاری بین دو کشور گفتگو کرده اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود ، افزود که مسئله اخوان مسئله اساسی در مورد نگرانی های دو کشور خلیج فارس و همچنین نزدیکترین متحد آنها ، مصر است.

از طرف دیگر ، مقامات ترکیه می گویند هیچ ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی بین ابوظبی و ریاض وجود نداشته است كه شامل خواسته های واضحی برای تغییر در سیاست برادری ترکیه است ، اما ترکیه می داند كه این اولویت بالایی برای كشورهای حاشیه خلیج فارس است. . .

علاوه بر اختلاف نظرها درباره فعالیت های اکتشاف انرژی ترکیه در آبهای مورد مناقشه شرق مدیترانه ، ابتکار عمل برای حل اختلافات فعلی بخشی از تلاش های آشتی است که در حال حاضر توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس دنبال می شود. امارات متحده عربی همچنین تلاش های فعلی خود برای پایان دادن به بحران ها را بخشی از چشم انداز خود پس از کرونا توصیف کرد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا