بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال

اهمیت بهترین ساعات معاملاتی ارزهای دیجیتال کدام است؟

با توجه به این موضوع که در هر ساعتی از شبانه‌روز انجام معاملات کریپتوکارنسی ممکن است برای کاربران سوال پیش بیاید که اهمیت یافتن بهترین ساعت برای معامله چیست؟ اما باید بدانید در برخی ساعات به دلیل تداخل با باز شدن بازارهای مالی دیگر در کشورهای مهم در مارکت جهانی مانند، آمریکا و چین، نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال و با ریسک کمتری انجام می‌شود.

بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال

یکی از مهم‌ترین نکات در این رابطه، حجم معاملات است. اگر در ساعاتی که حجم معاملات در وضعیت متعادل و بالایی قرار دارد و سفارشات خیلی سریع‌تر انجام می‌شود معامله کنید، افراد کمتری قادر به دستکاری در بازار و معاملات است. برای درک بهتر این موضوع، به این مثال توجه کنید. فرض کنید در ساعتی حجم معاملات بازار ارز مورد نظر شما 1 میلیون دلار است.

در این هنگام فردی می‌تواند با باز کردن یک پوزیشن با ارزش 200 هزار دلار نوسان بسیار قابل توجهی در این بین ایجاد کند و ممکن است تحلیل شما یا هر فرد دیگری را خراب کند. اما در هنگامی که بیشتر معامله‌گران خرد و درشت در حال معامله هستند و برای مثال حجم معاملات ارز مورد نظر شما 100 میلیون دلار است، فرد یا موسسه‌ای نمی‌تواند به راحتی تداخلی در نوسانات بازار مورد نظر ایجاد کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت یافتن بهترین ساعت برای معاملات ارزهای دیجیتال است.

جالب است بدانید تا اوایل سال 2018 تفاوتی زیادی در زمان انجام معاملات مطرح نبود و الگوهای خاصی در این مورد مطرح نبود اما با گذشت زمان و جذب سرمایه بیشتر به بازار کریپتوکارنسی، برخی افراد متوجه شدند که الگوهای مفید و قابل توجهی در این وضوع وجود دارد و در برخی ساعات و با باز شدن بازار فارکس در برخی کشورها، حجم معاملات بازار رمزارزها به اوج خود می‌رسد که این موضوع می‌تواند برای هر معامله‌گری مفید باشد.

بهترین ساعت معاملات ارزهای دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای تعیین بهترین ساعات معاملاتی ارزهای دیجیتال، هماهنگی با باز شدن بازار فارکس در کشورهایی است که در تاثیر زیادی در معاملات این بازار دارند. شاید از خودتان بپرسید که این ساعات چه ارتباطی به بازار کریپتوکارنسی دارد؟ در جواب باید گفت که در این اوقات به دلیل فعالیت معامله‌گران، حجم معاملات بازار کریپتوکارنسی نیز افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

بهترین زمان برای معاملات ارزهای دیجیتال زمانی است که شاهد همپوشانی در این بخش‌های زمانی باشیم. درست است که ذات و ماهیت دو بازار فارکس و کریپتو باهم متفاوت است اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که معامله‌گران حرفه‌ای و موسسات مالی بزرگ، معاملات خود در بازار رمزارزها را بر اساس سشن‌های معاملاتی بازار فارکس انجام می‌دهند و برای یافتن بهترین تایم برای انجام معاملات مختلف، این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.

باید بدانید این ساعت‌ها بیشتر برای افرادی قابل توجه است که به نوسانات کوتاه‌مدت بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارند و برای افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری‌های میان مدت و بلند مدت در این بازار فعالیت دارند، سطوح قیمتی اهمیت بیشتری دارد و ساعت‌های انجام معاملات مطرح نیست.

به طور کلی بخش‌های زمانی (سشن معاملاتی) مهم در بازار فارکس وجود دارد:

  • سشن آسیایی، توکیو و سیدنی
  • سشن اروپایی، لندن
  • سشن آمریکا، نیویورک

همپوشانی سشن‌های معاملاتی توکیو و نیویورک، بهترین ساعات برای انجام معاملات نوسانی رمزارزها است. علت این موضوع حجم سرمایه زیاد این کشورها در بازار فارکس و به دنبال آن بازار کریپتوکارنسی است. بدیهی است معامله‌گران نوسانی به دنبال ساعاتی هستند که بیشترین نوسانات در بازار اتفاق میوفتد و وجود نوساناتی که بتوان از آنان سود به دست آورد، نیاز به حجم معاملات مناسب است که در این ساعات اتفاق میوفتد.

بهترین زمان معاملات فیوچرز

برای یافتن بهترین ساعت معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال بهتر است نگاهی به سشن نیویورک داشته باشیم. این سشن از ساعت 4:30 بعد از ظهر به وقت ایران تا 1:30 بامداد فعال است. اگر این زمان همپوشانی با سشن لندن داشته باشد، نوسانات جذابی در بازار ایجاد شده و می‌تواند برای تریدرها جذاب باشد. سشن لندن نیز از ساعت 11:30 صبح الی 19:30 به وقت ایران فعال است.

با یک بررسی ساده، واضح است که 4:30 بعد از ظهر تا 19:30 شاهد همپوشانی سشن لندن و نیویورک هستیم و بیشتر حجم در یک روز معاملاتی در این زمان‌ها اتفاق میوفتد. بنابراین در حال حاضر 4:30 بعد از ظهر تا 19:30 می‌تواند به عنوان بهترین زمان برای معاملات ارزهای دیجیتال و به خصوص معاملات فیوچرز باشد.

بدترین زمان برای انجام معاملات فیوچرز و ارزهای دیجیتال

همانطور که معامله در برخی از ساعات یک روز معاملاتی می‌تواند برای تریدرها و معامله‌گران مفید باشد، باید بدانید که انجام معاملات در برخی زمان‌ها و به دلیل شرایط خاص یک بازه زمانی، می‌تواند به ضرر و از دست رفتن سرمایه شما منجر شود که این موضوع به اندازه یافتن بهترین ساعات معاملاتی ارزهای دیجیتال برای افراد مهم است.

برخی از بدترین زمان‌ها برای ترید عبارتند از:

  • روزهای شنبه و یکشنبه، بدترین زمان‌های هر هفته برای ترید کردن هستند. در این روزها به دلیل تعطیل بودن بازار فارکس و موسسات مالی بزرگ و همچنین بانک‌های جهانی و عدم فعالیت آنان، حجم معاملات به صورت محسوسی کاهش پیدا می‌کند و در برخی مواقع نوسانات بسیار غیر منطقی و غیر قابل پیش‌بینی می‌شود.
  • روز جمعه هر هفته نیز یکی از نامناسب‌ترین زمان‌ها برای انجام معاملات رمزارزها است. علت این موضوع نزدیک بودن به تعطیلات است و بسیاری از افراد در این روز فعالیتی در بازار ندارند. به همین دلیل حجم معاملات در جمعه‌ها نیز با کاهش چشم‌گیری رو به رو می‌شود.

اگر توجه داشته باشید، بیشتر اخبار منفی در روزهای آخر هفته منتشر می‌شوند تا کمترین تاثیر منفی را روی بازار داشته باشند!

  • یکی دیگر از زمان‌های بسیار بد برای ترید، ساعات اولیه روزهای دوشنبه است. مهم‌ترین دلیلی که از این زمان به عنوان ساعات بد بای انجام معاملات یاد می‌شود، ورود معامله‌گران بعد از دو روز کم کاری است و در ساعات ابتدایی به دلیل هجوم سرمایه‌های خرد و کلان، ممکن است برخی نوسانات شدید در بازار دیده شود. پیشنهاد می‌شود تا 5 الی 6 ساعت از آغاز روز دوشنبه معامله‌ای در بازار ثبت نکنید.
  • اگر فردی بخواهد لیستی از بدترین مواقع برای ترید کردن در همه بازارهای مالی را نام ببرد، زمان انتشار داده‌ها و اخبار اقتصادی قطعا در اول لیست قرار دارد. هنگام انتشار داده‌های اقتصادی مانند کشور آمریکا، نوسانات بسیار زیادی بر بازارهای مالی و بازار رمزارزها حاکم می‌شود و ریسک انجام معاملات را به حداکثر می‌رساند. یکی از الزامات مهم برای داشتن معاملاتی با حداکثر سود، بررسی مرتب و زمان انتشار اخبار مهم است. البته استراتژی برخی معامله‌گران است و فقط در زمان انتشار این اخبار فعالیت می‌کنند که از این قاعده مستثنی هستند.

بدترین زمان

بهترین زمان

روز ایام هفته

جمعه، شنبه و یکشنبه

اواسط دوشنبه تا پنجشنبه

زمان روز

از ساعت 12 الی 11:30 صبح

در ساعات 4:30 بعد از ظهر تا 19:30

شرایط اقتصادی

در زمان‌های بحرانی یا انتشار اخبار مهم

در دوره‌های رفتار مثبت بازار

شرایط جهانی

تعطیلی بازارهای جهانی

زمان‌هایی که بازارهای جهانی فعال هستند

سخن پایانی

شاید بسیاری از افراد تازه‌کار از اهمیت زمان‌های مناسب و نامناسب برای انجام معاملات در بازار رمزارزها اطلاعی نداشته باشند. در این مقاله به همه نکات مهم و کلیدی برای یافتن بهترین ساعات معاملاتی ارزهای دیجیتال اشاره شد تا کاربران بتوانند با آگاهی و نگاهی کامل به این موارد و با توجه به استراتژی‌های معاملاتی خود، بهترین زمان برای ترید کردن را پیدا کنند. لازمه این موضوع بررسی ساعات کاری معامله‌گران حرفه‌ای، بانک‌های بین‌المللی و موسساتی است که با سرمایه‌های کلان وارد بازار می‌شوند است. همچنین ساعات اوج فعالیت بازار فارکس نیز در این موضوع حائز اهمیت است.

ایده‌آل‌ترین زمان برای هر معامله‌گر، مواقعی است که حجم معاملات به حداکثر خود می‌رسند و بازار به تحلیل‌ها پاسخ‌ها منطقی‌تری می‌دهد. لبته که پیش‌بینی صد درصد درست در بازارهای مالی وجود ندارد.

شاید برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که امکان کسب سود در ساعاتی غیر از مواقع گفته شده وجود ندارد و حتما باید در این ساعات معاملات خود را انجام دهیم؟

در حواب این سوال باید گفت خیر! بازار ارهای دیجیتال همواره دارای نوسانات و هیجانات بسیار زیادی است و با توجه به 24 ساعته بودن این بازار، همیشه امکان کسب سود برای افراد مختلف فراهم است اما انجام معاملات در زمان‌های گفته شده می‌تواند بهتر باشد زیرا بازار در این مواقع تحلیل‌پذیرتر است.

 

دکمه بازگشت به بالا