جامعه

تاکید وزیر کشور بر مقابله با بسترهای فسادزا در شهرداری‌ها

تاکید وزیر کشور بر مقابله با بسترهای فسادزا در شهرداری‌ها

احمد وحیدی از عزم جدی وزارت کشور برای ریشه یابی عوامل فساد در شهرداری ها خبر داد و در این راستا گفت: در این راستا پیشگیری و مبارزه با فساد در مدیریت شهری در اولویت است.

به گزارش آپارات نیوز و با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی که در اولین جلسه بررسی شناسایی گلوگاه های فساد در شهرداری ها و راهکارهای پیشگیری و مبارزه با آن صحبت کرد، افزود: رهبری و تصمیمات برنامه ششم توسعه و سایر قوانین و مقررات موضوعی بر ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع فساد تاکید دارند.

وی در ادامه با استماع گزارش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این زمینه با بیان اینکه یکی از سیاست های محوری دولت سیزدهم مبارزه با فساد و جلوگیری از وقوع فساد در کشور است، گفت: در این راستا شناسایی گلوگاه های فساد در مدیریت شهری و روستا به دلیل ارتباط مستمر شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها با مردم از جایگاه مهمی برخوردار بوده و در اولویت وزارت کشور و فرمانداری ها قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: علیرغم وجود زمینه ها و زمینه های فساد در شهرداری ها، با توجه به تعدد و تنوع وظایف و مأموریت های محول شده در گام اول از سوی همه ابعاد و جوانب موضوع شناخت، اولویت باید با اولویت بندی باشد. ماموریت های فساد در شهرداری ها.»

وحیدی افزود: همچنین با اولویت‌بندی ماموریت‌های شهرداری‌ها، تمرکز و برنامه‌ریزی در گام اول باید در حوزه شهرسازی و معماری و حوزه مالی و اقتصادی باشد و از طریق زمینه‌ها و زمینه‌های فساد به دقت تلاش شود. باید برای اصلاح فرآیندهای مدیریتی انجام شود.»

بر اساس این گزارش، اولین جلسه شناسایی گلوگاه های فساد در شهرداری ها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با حضور وزیر کشور و نمایندگان دستگاه های نظارتی و قانونی ذیربط برگزار و دستاوردهای شهرداری های شیشه ای ارائه شد. بیان دانش ابعاد و زوایای موضوع و نحوه برخورد با آن.

در نهایت پس از بحث و تبادل نظر اعضای جلسه مقرر شد گزارش اساسی تهیه شده برای اعضای حاضر در جلسه ارسال شود و ظرف مدت دو هفته با دریافت پیشنهادات نسبت به تکمیل و تهیه گزارش نهایی اقدام شود. . .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا