بین الملل

تحرکات محرمانه رئیس موساد در ارتباط با عربستان سعودی

تحرکات محرمانه رئیس موساد در ارتباط با عربستان سعودی

منابع آمریکایی به وبگاه آکسیوس خبر دادند که دیوید برنیاع رئیس موساد دو هفته سفری محرمانه به واشنگتن داشته تا با مقامات آمریکایی در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دیدار و گفتگو کند.

بنابراین گزارش، برنیاع طی این سفر دیدارهایی جداگانه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، بریت مک‌گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه و آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و آموس هوکشتاین مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیربنایی داشته است.

بنابر اعلام این تارنمای آمریکایی، اطلاع از نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌های دولت بایدن در زمینه تحقق توافق صلح میان ریاض و تل‌آویو، اصلی ترین موضوع دیدارها میان برنیاع و مقامات کاخ سفید بوده است.

بنابراین گزارش، رئیس موساد در جریان این سفر محرمانه، دیداری هم با «بیل برنز» رئیس سیا داشته و با وی در ارتباط با دو موضوع ایران و عربستان سعودی گفتگو و رایزنی کرده است.

این در حالی است که سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از اظهار نظر در ارتباط با دیدار میان جیک سالیوان و دیوید برنیاع خودداری کرد و در این باره تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که آمریکا به تلاش‌های خود در راستای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می‌دهد و این موضوع را در راستای اهداف سیاست خارجی خود می‌داند.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا