جامعه

تخته گاز تعطیلی جایگاه‌های CNG در بوشهر

تخته گاز تعطیلی جایگاه‌های CNG در بوشهر

آپارات نیوز/ بوشر من راننده تاکسی هستم؛ با این هزینه های سرسام آور روزانه چقدر در شهر بوشهر درآمد دارم؟ من سه فرزند قد بلند و نیمه قد دارم و با اساسی ترین نیازهای آنها دست و پنجه نرم می کنم. حالا درد من هم به درد من اضافه شده و بعد از اتمام کار باید ساعت ها در صف بمانم تا نوبتم سوخت شود.

وی ادامه می دهد: از مسئولان استان بوشهر تقاضا دارم هرچه سریعتر به این مشکل رسیدگی کنند. برای پایتخت انرژی کشور خوب نیست که مرکز استان لنگ یک پمپ بنزین CNG باشد.

این راننده تاکسی در شهرستان بوشهر می گوید: با افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین، مصرف سوخت گاز در اولویت بسیاری از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه عمومی قرار گرفته است که من یکی از آنها بودم. در سال‌های اخیر مشکل خاصی نداشتیم، اما تعطیلی جایگاه‌های سوخت CNG در این شهر چند ماه است که ایمنی ما را بریده است.

بررسی‌های خبرنگار آپارات نیوز نشان می‌دهد که جایگاه‌های سوخت CNG بوشهر به دستور اداره کل استاندارد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تعطیل شد.

تعطیلی 15 جایگاه CNG در استان بوشهر

امیرحسین شریفی، کارشناس CNG شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار آپارات نیوز، اظهار کرد: استان بوشهر حدود 35 جایگاه عرضه سوخت CNG دارد که از این تعداد 15 جایگاه به مدت 15 ماه تعطیل شده است. 9 ایستگاه به دلیل رعایت نکردن مسائل استاندارد، 2 ایستگاه به دلیل مشکل کابل و لوله های ورودی و خروجی به کیوسک، 2 ایستگاه به دلیل خرابی و 2 ایستگاه به دلیل نبود اپراتور تعطیل شدند.

وی با اشاره به تعطیلی دو سوم جایگاه های عرضه سوخت CNG در شهرستان بوشهر می گوید: از شش جایگاه سوخت مرکز استان، چهار جایگاه وزیری، فراز، پ. 2 و پولیسره غیرفعال. به جز پست وزیر که مشکل کمپرسور آن باعث تعطیلی آن شد، پست های دیگری نیز به دلیل نداشتن استانداردهای لازم از کار افتادند.

کارشناس CNG شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر می افزاید: درصد بالایی از استانداردسازی ترمینال پروازی شهر بوشهر انجام شده و مجوز بازگشایی موقت این ترمینال صادر شده است، به زودی شهروندان بوشهری شاهد بازگشایی این ترمینال خواهند بود. مشاهده .

به گفته شریفی، تعطیلی جایگاه های سوخت CNG در شهرهای پرمصرف بوشهر، برازجان و عسلویه موجی از نارضایتی ها را به دنبال دارد. همچنین در شهرستان اهرم تنها جایگاه سوخت CNG از کار افتاده و مردم این شهر را با مشکل مواجه می کند.

فروش پایین دلیل عدم تمایل صاحبان موقعیت به استانداردسازی است

وی علت عدم تمایل جایگاه داران سی.ان.جی به استانداردسازی را فروش پایین عنوان کرد و گفت: پرداخت هزینه تعمیرات فقط برای جایگاه های پرفروش امکان پذیر است و ردیف بودجه برای جایگاه هایی که زیر نظر شهرداری ها فعالیت می کنند. در نظر گرفته نشد.

کارشناس CNG شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر بابیان اینکه در حال حاضر 20 تا 30 درصد از ظرفیت جایگاه های سوخت استان استفاده می شود، بسیاری از جایگاه های سوخت استان بوشهر از فروش مناسبی برخوردار نیستند و حتی هزینه تعمیر آنها نیز پایین است. بالا محسوب می شود.

شریفی اقدامات ذکر شده را مورد توجه قرار داد و ایستگاه ها را برای حفظ سلامتی مشتریان و ایمنی تجهیزات الزامی کرد.

خطر در کمین پمپ بنزین های بوشهر است

محمدرحیم بهرامند، مدیرکل استاندارد استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار آپارات نیوز، بابیان اینکه استانداردسازی جایگاه های CNG از ابتدای سال 1398 با 35 جایگاه آغاز شده است، اظهار کرد: نمای کلی استاندارد جایگاه های CNG شامل اتاق کمپرسور، تجهیزات الکتریکی، شیرآلات است. ، سیستم ایمنی و تبدیل به تانک می شود.

وی اعلام کرد جایگاه های CNG از نظر استاندارد به چهار دسته استاندارد، کم خطر، متوسط ​​و پرخطر تقسیم می شوند. در حال حاضر از بین 35 ایستگاه استان بوشهر، 10 ایستگاه در رده کم خطر و بقیه ایستگاه ها پرخطر و متوسط ​​محسوب می شوند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر افزود: چهار سایت از نوع ریسک متوسط ​​هستند که باید اقدامات لازم را برای کاهش ریسک و در نهایت استانداردسازی انجام دهند که از آنها جلوگیری شده است.

این ذینفع گفت: با توجه به فشار بالایی که گاز CNG در آن قرار دارد و حتی دمای بالا، یکی از موارد حادثه ساز محسوب می شود، بنابراین تجهیزات باید تحت فشار و دمای کنترل شده نگهداری شوند و تجهیزات ایستگاه نیز باید کنترل شود. کاملا استاندارد برای جلوگیری از حوادث احتمالی.

این مسئول خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلاتی که جایگاه های CNG در استان بوشهر با آن مواجه هستند، عدم کارکرد درایوها و سیستم های خشک کن، عدم کارکرد سیستم های ایمنی و کالیبراسیون آنها است.

تعطیلی همزمان دو سوم جایگاه های سوخت در بوشهر

بگزارش آپارات نیوز، در شرایط امروز که مردم تحت فشار مسائل اقتصادی و معیشتی هستند، تعطیلی جایگاه های سوخت هم حساس است و هم بر مشکلات مردم می افزاید. بهتر است جایگاه های سوخت CNG به صورت مرحله به مرحله بازرسی، تعطیل، تعمیر و بازگشایی شوند و شاهد تعطیلی همزمان دو سوم جایگاه های سوخت در مرکز استان نباشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا