جامعه

تداوم توقف فعالیت واحدهای آلاینده تهران/ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

تداوم توقف فعالیت واحدهای آلاینده تهران/ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

با توجه به تداوم وضعیت پایدار هوای تهران در روزهای آینده، ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط تشکیل و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تشریح مصوبات پرداخت.

به گزارش آپارات نیوز، سعید محمودی وی در ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: اقداماتی چون تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای فاقد معاینه فنی، ممنوعیت تردد در شب. خودروهای دیزلی و جلوگیری از آلودگی های شهری یکی از این مصوبات می باشد.

وی تصویب جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را برای جلوگیری از سوزاندن زباله، جلوگیری از ماندن اتوبوس ها در پایانه ها، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی برای پرهیز از فعالیت های ورزشی عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران در روزهای آینده خاطرنشان کرد: امروز (5 آذرماه) هوا بهتر از حد انتظارمان بود اما فردا با ثبات جو و افزایش آلودگی شر دوباره حاکم خواهد شد. از فردا تا چهارشنبه (7 تا 10 آذر) وضعیت باثبات پیش بینی می شود.

محمودی افزود: پنجشنبه و جمعه (21 و 22 آذر) وزش باد و بهتر شدن هوا پیش بینی می شود. پس از این مدت دو روزه، مجدداً جو در روزهای شنبه و یکشنبه (4 و 5 آذرماه) پایدار خواهد بود و احتمال بازگشت آلودگی هوا وجود دارد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد نیروی انتظامی در اجرای مصوبات قبلی کارگروه، ادامه داد: متأسفانه مشکلاتی وجود داشت و نیروی انتظامی برای کاهش تردد کامیون ها در کنترل شبانه با ما همکاری مطلوبی نداشت. ” پلیس می خواست یا نمی توانست پرونده را مدیریت کند و کامیون ها آزاد بودند و شبانه در سطح شهر تردد می کردند.

محمودی افزود: واحدهای صنعتی تولید شن و ماسه که وظیفه تعطیلی آن با محیط زیست را بر عهده داشتند تا حد امکان تعطیل شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران وی با اشاره به ممنوعیت مصرف نفت کوره گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر سوختن مجدد مازوت در پایتخت و سایر کلانشهرها شنیده می شود. محیط زیست تا حد امکان واحدهای متخلف را در لیست سیاه قرار می دهد و این واحدها باید عوارض سنگینی بپردازند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که این واحدها را به لیست صنایع متخلف اضافه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال جاری گفت: از مهرماه امسال تاکنون 12 میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم که این یعنی تنها 9 درصد بارندگی سالانه ما رسیده است. از آنلاین امسال تا امروز هم نیم درجه افزایش دما داشتیم در مجموع بارندگی ما کمتر از حد نرمال بود.

برو جلو

دکمه بازگشت به بالا