دانش و سلامت

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

آپارات نیوز/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در سفر هیات دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن افزود: با اجرای این برنامه تلاش می شود با توجه به منابع موجود خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار گسترش یابد. .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در مناطق نیازمند و کم برخوردار را نشان از اهتمام دولت به رفع مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: به زانو درآوردن وطن، کشور ما تحت تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه متعددی قرار گرفت و امروز دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم ها و فشارهای بیشتر سعی در دلسردی مردم انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: جنگ اقتصادی می تواند بسیار دشوارتر از جنگ تحمیلی باشد و مسدود شدن عرضه مواد غذایی و دارویی فشار بیشتری بر مردم وارد می کند.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی خود که افزایش رفاه مردم است، صورت گرفت. ما از ابتدای دولت سعی کردیم به دور از وعده دادن به مردم به اهداف خود برسیم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم روزانه 50 هزار مورد بیماری عروق ویروس کرونا قلب، 18 هزار بستری، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند و بیش از 700 هموطن جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و در این برنامه در صورت استفاده از ظرفیت کادر بهداشتی و درمانی تزریق شد. . تعداد واکسن ها دو سال طول می کشد. در حال حاضر کشور ما جزء 10 کشور جهان در اجرای برنامه های واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جوان یکی از توانمندی های مهم شهرستان بردسکن است، تصریح کرد: باید از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده شود.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه با پیشرفت بیش از 70 درصد در کشور در حال اجراست که امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای اجرا استفاده کرد. پروژه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان بردسکن اولین شهرستان از نظر تعداد متخصص توزیع شده در سال جاری است، گفت: امسال متخصصان بیشتری به شهرهای دورتر از شهر مقدس اعزام شدند. از مشهد جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر ضمن گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی دارای چهار تخت مصوب است که پس از تکمیل اعتبارسنجی دو تخت ویژه دیگر نیز به آنها اختصاص می یابد.

بردسکن از امکانات و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است

فرماندار بردسکن در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان طی سخنانی در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه تمامی مطالبات شهرستان طبقه بندی و به صورت مکتوب به این شهرستان تحویل داده شد. نماینده تام الاختیار رئیس جمهور متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان 40 سال قدمت دارد و امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی لازم را ندارد.

علی دهقان زاده افزود: مجوز بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است، بنابراین می طلبد این پروژه جزو پروژه های کد ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی بیمارستان و تجهیزات پزشکی و کمبود نیروی متخصص را عمده ترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: مناسب نیستند و هر از چند گاهی شاهد حوادث دلخراشی در سطح شهر هستیم.

فرماندار بردسکن گفت: پروژه باند دوم جاده بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به اناباد و طرح انحراف بردسکن که نزدیک به 20 سال اجرا می شد به دلیل کمبود اعتبار و علی رغم همه پیگیری ها مسکوت ماند. ، هنوز به نتیجه نرسیده است.

دهقان زاده گفت: کمبود عرض جاده بردسکن به سبزوار و بردسکن به انابد و دارونه که یکی از محورهای ترانزیتی شهرستان بردسکن است، ایمنی لازم را ندارد و شانه ای ندارد و تعریض. و آسفالت این محورها مستلزم تخصیص بودجه است.

وی گفت: شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند بیمه شده دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت درمانگاه تامین اجتماعی گرفته شد اما کار خاصی برای این پروژه انجام نشد، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از نیازهای اصلی است. منطقه

وی به دلیل خطای معروف درونه و تسهیلات بلاعوض و بلاعوض در مسکن و کشاورزی، تعطیلی چاه موتورهای کشاورزی، احداث اورژانس هوایی، احداث شهرک صنعتی در بخش انابد و احداث انبار نجات در روستای دارونه را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا