جامعه

تشریح نحوه افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه همکاران فرهنگی

تشریح نحوه افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه همکاران فرهنگی

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش ، با توجه به ابهامات ایجاد شده برای برخی از شرکای فرهنگی در خصوص “افزایش 50 درصدی اضافی برای شرکای خاص ، به دلیل امتیازات فصل 10 قانون مدیریت خدمات عمومی” “، نحوه اجرای این مصوبه را توضیح دهید.

به گزارش آپارات نیوز ، ناصر سلیمان زاده در مورد “50٪ افزایش فوق العاده برای شرکای فرهنگی ، از امتیازات فصل 10 قانون مدیریت خدمات عمومی” ، گفت: موضوع بند “10” از بخش “68” از قانون مدیریت خدمات عمومی ، برای کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های مستقل زیر نظر رئیس جمهور ، که مسئولیت فعالیت ها و وظایف تخصصی ، پرسنلی ، تحقیقاتی و حساس را حداکثر برای 25٪ از پست های مناسب بر عهده داشتند. و خصوصیات ذکر شده در بند مذکور ، با در نظر گرفتن پستهای مصوب هیأت وزیران ، در رابطه با کارایی و اثر بخشی کارکنان آژانسهای مربوطه ، تا 35٪ حقوق و مزایای مستمر ، مشروط به اصلاحات ساختاری ، نیروی انسانی ، فناوری و انتقال مشاغل به بخشهای غیردولتی (مقررات پیش بینی شده در این قانون) و منابع حاصل از پس اندازهای انجام شده و همچنین وجود اعتبار و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گونه ای که میانگین پرداخت به کارمندان خود بیش از 60 است. من مورد تجاوز قرار نگرفتم بله ، مجاز بود.

وی افزود: بر این اساس ، وزارت آموزش و پرورش این بخشنامه را در بخشنامه ای به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ كرد كه بر اساس آن از اول آوریل 2016 به طور متوسط ​​21٪ از حقوق ثابت و بالاتر فوق العاده مستمر »فقط 15 شغل مصوب توسط سازمان اداری و استخدامی کشور افزایش یافته است.

سلیمان زاده ادامه داد: مباحث برنامه طبقه بندی معلمان در کشور ، از اول اکتبر 2015 ، از افزایش “حقوق شغلی” به میزان 15 ، 25 ، 35 و 50 درصد و از اکتبر اول سال 2009 ، از افزایش ” حقوق استخدام “؛ “حقوق استخدام” و “مشاغل اضافی” از نظر موقعیت تا 50٪ بود.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ، گفت: از طریق بخشنامه شماره 696488 ، مورخ 20 فوریه 2017 ، به سازمان برنامه و بودجه کشور ، با افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات عمومی “به کلیه دستگاههای اجرایی کشور. آنها امتیاز دهم فصل را ندارند. لذت نمی برد

وی افزود: “پس از اجرای بخشنامه فوق و ناکارآمدی رتبه بندی معلمان ، به دلیل برخی امتیازات فصل 10 قانون مدیریت خدمات عمومی ، از سال 2015 ، طبق پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تصویب هیئت دولت ، مصوبه “سیستم رتبه بندی فرهنگیان” را اصلاح و “پیشنهاد ویژه ویژه معلمان” را براساس “رتبه بندی” و “دوره آموزشی” از 9 تا 21 درصد ، اقدام و موضوع در بخشنامه شماره 710/15 معرفی کرد ، از تاریخ 1 آوریل در سال 1399 به بخشهای آموزش عمومی در استانها ابلاغ شد.

سلیمان زاده با اشاره به اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه ها و خبرگزاری ها مبنی بر اعطای 50 درصد افزایش ویژه مجوز به همه فرهنگیان ، به صراحت بیان شده است: تاکنون هیچ مجوز جدیدی از سازمان برنامه و بودجه بر اساس ” افزایش فوق العاده ویژه 50٪ “صادر نشده است و پس از دریافت مجوز ، در بخشنامه ای برای اجرا اعلام می شود.

وی گفت: همچنین در ردیف های بودجه این وزارتخانه اعتباری در این رابطه پیش بینی نشده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ، با اشاره به سخنان محمدباقر نوبخت ، گفت که “دستگاه های اجرایی با توجه به توان مالی خود” ممکن است در فصل 10 قانون مدیریت خدمات عمومی فوق العاده باشد “تا 50٪ کارمندان آنها آنها همچنین اعلام کردند که این امکان از اواخر سال 1998 وجود دارد و اگر دستگاهی کار نکند ، عمل خواهد کرد ، افزود که مزایای فصل 10 خدمات عمومی 50 درصد افزایش می یابد. قانون مدیریت قبلاً در آموزش و پرورش انجام شده است.

به گفته مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سلیمان زاده در پایان اظهار داشت: سقف پرداخت “فوق العاده” حداکثر 50٪ از حقوق ثابت و فوق العاده مستمر است که هنوز مجوز افزایش ندارند ، اما موضوع به دنبال آن آموزش ، که به محض رسیدن به نتیجه به همکاران محترم احضار می شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا