جامعه

تصاویر جان باختگان حادثه معدن رزمجاه/ مسئولان پیام تسلیت دادند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تصاویر جان باختگان حادثه معدن رزمجاه/ مسئولان پیام تسلیت دادند - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شامگاه گذشته نشت گاز در معدن رزمجاه طزره دامغان سبب انفجار و مسدود شدن محدوده تونل معدن شد و شش کارگر در عمق ۷۰۰ متری زمین محبوس شدند. تلاش امدادرسانان در ساعات اول برای رسیدن به محل محبوس شدن این معدن چیان امکان پذیر نبود چرا که تجمع گاز در معدن این امکان را نمی‌داد.

در نهایت بین ساعت دو الی سه بامداد امروز نخستین پیکر معدن چیان محبوس شده بیرون کشیده بود امداد رسانی تا آخرین پیکر جان باختگان یعنی ساعت هفت صبح ادامه داشت.

امدادرسانان توانستند پیکر هر شش معدنچی را از تونل خارج سازند.

شش کارگر در حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره دامغان جان خود را از دست دادند که جوان‌ترین آنها ۴۰ و مسن‌ترین آنها ۵۱ ساله بود.

بهروز افروز ۴۰ ساله، قربانعلی کمال ۴۳ ساله، حسین غزائیان ۵۰ ساله، حمید ایزدی ۴۸ ساله، ابوالفضل غنایی ۵۱ ساله و محمد نعیمی صفت ۵۰ ساله در این حادثه جان باختند.

این سومین انفجار در مجموعه معادن طزره در چهار سال اخیر است که دو انفجار قبل نیز جان سه نفر را گرفته بود با این حساب تنها در همین چهار سال اخیر این معادن ۹ کشته داشته است.

نخستین تصاویر از جان باختگان حادثه را ملاحظه می‌کنید.

پیکر این معدن چیان که پنج نفر اهل شاهرود و یک نفر اهل دامغان است عمدتاً فردا تشییع خواهد شد.

مقامات مسئول استانی و شهرستانی نیز در پی وقوع این حادثه پیام‌های تسلیت دادند در آخرین این پیام‌ها، علی اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی ضمن تسلیت به خانواده این شش معدنچی نوشت: حادثه دلخراش و تأسف‌بار جان باختن ۶ کارگر سخت‌کوش، مخلص و فداکار در معدن زغال‌سنگ البرز شرقی ملت ایران را عزادار کرد و قلوب آحاد مردم را به درد آورد.

اینجانب با تأثر فراوان از جوار مضجع نورانی امیرالمؤمنین (ع)، این مصیبت دردناک را به خانواده‌های محترم داغ‌دیده خصوصاً خانواده مرحوم ابوالفضل غنایی از همشهریان شریف شاهرودی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد منّان غفران و علو درجات برای درگذشتگان و صبر و آرامش برای بازماندگان مسألت دارم.

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا