دانش و سلامت

تصمیم ستاد کرونا برای حضوری شدن آموزش‌ها/ مدارس تمام مناطق بجز مناطق قرمز باید باز باشد

تصمیم ستاد کرونا برای حضوری شدن آموزش‌ها/ مدارس تمام مناطق بجز مناطق قرمز باید باز باشد

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه همه کشورها خواهان بازگشایی مدارس خود هستند و این سیاست امروز معتبر است ، شرایط بازگشایی مدارس را اعلام کرد و اجرای رتبه بندی مربیان را از اول آوریل 1400 اعلام کرد.

به گزارش آپارات نیوز ، محسن حاجی میرزایی در اولین برنامه زنده “گفتگو با شما” که به صورت زنده از شبکه شاد و گفتگو با معلمان استان قم پخش شد ، اظهار داشت: این اولین گفتگوی من با شما در پاسخ به پیام هایی است که شما همکار دارید شما فرستادید حدود 6 میلیون پیام وجود دارد که همکاران من آنها را طبقه بندی کرده و بر اساس فرکانس های آنها مرتب می کنند. هدف من این است که هر هفته درباره نکاتی صحبت کنم که همکارانم بیشترین توجه را به آنها دارند.

وی افزود: یکی از مهمترین نکاتی که همکاران مطرح کردند ، حضور مدارس در این زمینه بود. مطالعات بین المللی نشان می دهد که اگر زیرساخت های فنی ، نرم افزاری و سخت افزاری آموزش از راه دور به پایان برسد ، اگر دانش آموزان به ابزار لازم مجهز باشند ، اگر معلمان توانایی کامل در تدریس در فضای مجازی را داشته باشند ، اگر دانش آموزان توانایی لازم برای برای یادگیری نگه داشتن یک مسیر مجازی. اگر خانواده ها هم انگیزه و هم توانایی کمک به تحصیل فرزندان خود را داشته باشند ، می توان تحصیلات با کیفیت 50٪ را به دست آورد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما استانهایی داریم که به این ابزار دسترسی ندارند. برای آموزش چهره به چهره باید به مشکلات فکر کرد. در بسیاری از کشورهای جهان ، مدارس اولین مکانی بود که تعطیل شد و با توسعه آگاهی و ارزیابی ، آنها به تدریج تلاش کردند تا مدارس خود را بازگشایی کنند. امروزه این سیاست در بسیاری از کشورها اعمال می شود ، حتی بیشتر از موارد و موارد مرگ و میر.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: “مطالعات نشان می دهد که هیچ تأثیر قاطعی بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد ، اما همچنین مطالعات نشان می دهد که فاصله دانش آموزان از مدرسه چندین پیامد دارد. این مدرسه نه تنها دارای عملکردهای آموزشی است ، بلکه بلکه آموزشی ، آموزشی ، اجتماعی است و او دارای روان است.

وی افزود: “اصل این است که مدرسه طبق پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی به طور طبیعی باز است. هر بار که متخصصان نتیجه می گیرند که بازگشایی مدارس در برخی مناطق عواقبی به همراه خواهد داشت ، ما به آن پایبند خواهیم بود ، اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که این آموزش شخصی است اما مطابق با شرایط است..

وزیر آموزش و پرورش به شرایط بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس باید به جز مناطق قرمز در همه مناطق باز باشد و کادر اداری و اجرایی باید در مدرسه حضور داشته باشند ، اگر ما مدرسه مرکزی هستیم حالا وقتش است. ” مدارس ابتدایی کلاس اول و دوم باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ده نفر در کلاس باشند. سلامت دانش آموزان برای ما بسیار مهم است و بنابراین سلامتی و آموزش ما را مهم می کند.

حاجی میرزایی درباره نظام رتبه بندی معلمان نیز گفت: در اسفند ماه نمرات فصل دهم به کلیه کارکنان داده شد و 17 درصد به فروردین ماه به مربیان فوق العاده اضافه شد. رتبه بندی به دولت ارائه شده و در کمیسیون است که کل آن تصویب شده و جزئیات آن به زودی نهایی می شود. ما در تلاش هستیم لایحه را قبل از نهایی شدن بودجه به مجلس ارائه دهیم و اعتبار آن نیز در بودجه دیده می شود و زمان اجرای آن 1400 است.

وی افزود: صلاحیت حرفه ای و حرفه ای معلمان در رتبه بندی با توجه به معیارهای مناسب سنجیده می شود و معلمان با توجه به نمرات و مدارک تخصصی معلمان طبقه بندی می شوند.

به گفته مرکز اطلاع رسانی و رابط وزارت آموزش و پرورش ، وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما شهریه معلمان بازنشسته و شاغل را دریافت کرده ایم و قصد داریم بودجه ای را از خزانه داری دریافت کنیم که به زودی انجام می شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا