«تطهیر باطن» در ماه «رجب» ضروری است 

 «تطهیر باطن» در ماه «رجب» ضروری است 

 «تطهیر باطن» در ماه «رجب» ضروری است 

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری اظهار کرد: ماه رجب آغاز فصل معنویت در سال قمری است و در مجموع سال قمری یک فصلی داریم که از ماه رجب آغاز می‌شود و در ماه شعبان ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: اوج این فصل معنویت به ماه مبارک رمضان می‌رسد و در نهایت به دهه سوم ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر ختم می‌شود و زمینه سازی برای رسیدن به شب قدر و توفیقات ماه مبارک رمضان همه در ماه‌های رجب و شعبان به انجام می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه مبارک رجب ماه خدا است و با فضیلت ترین ماه سال محسوب می‌شود و ماهی است که زمینه‌سازی برای ورود به ماه مهمانی خدا بوده و نیازمند لوازمی است که از جمله آن «تطهیر باطن» است و ماه رجب ماه استغفار است.

وی عنوان کرد: اعمالی که در ماه رجب سفارش شده است طلب آمرزش و استغفار از پیشگاه پروردگار متعال است و مهمانی معنوی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان بالاترین مهمانی عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ماه شعبان که بعد از ماه رجب قرار دارد برای تزئین «بنده خدا» فراهم شده است و خداوند متعال این ماه را برای بندگان قرار داده تا با مناجات خود را تزئین کنند.

غفوری ادامه داد: ما یک فصل معنویت را در پیش داریم که سه ماه است و از نظر اوج عظمت در طول سال بی‌نظیر است که در مرحله اول تطهیر باطن به وسیله توبه و استغفار است و در مرحله دوم تزئین به وسیله مناجات و ادامه توبه و استغفار است و در نهایت ورود به مهمانی ماه خداوند است.

46

دکمه بازگشت به بالا