استانها

تعریف پروژه‌های متنوع عمرانی در راستای توسعه به شرق شهر مشهد

تعریف پروژه‌های متنوع عمرانی در راستای توسعه به شرق شهر مشهد

به گزارش آپارات نیوز از خراسان، حمید ضمیری در گفتگویی با بیان اینکه رویه حاکم بر شهرسازی شهر مشهد، به نحوی بوده که طی سال‌های اخیر، شاهد توسعه شهر به سمت غرب بوده‌ایم، اظهارکرد: براساس اصول و ضوابط شهرسازی، شهرها باید به صورت ضابطه‌مند و متوازن رشد داشته باشند.

وی با بیان اینکه نبود توازن در توسعه شهری موجب گسست میان مناطق و محلات مختلف شهر شده و موجب برهم ریختگی و بروز بحران‌های اجتماعی می‌شود، گفت: در چنین شرایطی، حس تعلق خاطر ساکنان مناطق کم‌برخوردار روز به روز کاسته می‌شود و مسائل اجتماعی نیز به دلیل ساختارهای غلط توسعه شهری بروز پیدا می‌کند.

ضمیری افزود: با اشراف به همین مساله و لزوم گام برداشتن در مسیر توسعه متوازن شهری، شورای ششم، با سیاست‌گذاری خود به دنبال برهم زدن این رویکرد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اولین تصمیم و سیاست‌گذاری شورای شهر، تعریف و اجرای پروژه‌های زودبازده ۱ و ۲ و ۳ بوده که سطح کیفیت زیست شهری را در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر و سطح مشارکت‌پذیری مردم در تصمیم‌گیری‌ها را به شکل ملموسی افزایش داده است.

ضمیری با بیان اینکه ظرف ۲ سال، دو هزار میلیارد تومان اعتبار به این محلات تخصیص دادیم تا پروژه‌هایی براساس خواست و مطالبه مردمی تعریف شود، گفت: در کنار این موضوع، سهم حاشیه شهر مشهد از بودجه عمرانی شهرداری را هم افزایش دادیم و به نصف رساندیم.

وی افزود: اجرای بوستان ۷۳ هکتاری کرامت، بازگشایی بلوار بصیرت، تعریض پل دهرود، تعریض پل شهرک شهید باهنر و بازگشایی بلوار کرامت و بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی از جمله اقدامات عمرانی و ترافیکی تعریف شده برای این مناطق و به منظور توسعه شهر به سمت شرق بوده است.

ضمیری با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات و خواسته‌های ساکنان مناطق شرق شهر که عمدتا مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر هستند، تصریح کرد: از جمله این جامعه هدف، بانوان هستند؛ برهمین اساس، توسعه پارک‌های ویژه بانوان همچون بوستان بانوان طرق، بوستان بانوان بسیج، بوستان بانوان نصرت و بوستان بانوان در پارک کرامت، در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس یکی از مصادیق افزایش کیفیت زیست شهری را توسعه زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی در حاشیه شهر دانست و گفت: اگر پروژه احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره محله «اسماعیل‌آباد» با ۵۴ میلیارد تومان اعتبار و پروژه احداث مجموعه چندمنظوره ورزشی «سلمان» با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده، نشان‌دهنده اهمیت این مهم برای شورای ششم و مدیریت شهری است.

ضمیری افزود: نگاه ویژه شورای ششم به حاشیه شهر بود که در این دوره پس از چند دوره، استخر و مجموعه آبی شهید قربانی به بهره‌برداری رسید و در اختیار عموم شهروندان مشهدی قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: باورمند به توسعه به شرق هستیم و پیوسته این مهم را مدنظر و مورد تاکید داریم تا بتوانیم براساس اصول و ضوابط توسعه همه جانبه شهر را دنبال کنیم و بهترین کیفیت زیست شهری را به ارمغان آوریم.

46

دکمه بازگشت به بالا