جامعه

تغییرات اقلیمی “بزرگترین تهدید برای سلامت بشر”

تغییرات اقلیمی "بزرگترین تهدید برای سلامت بشر"

در آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمده است: سوزاندن سوخت های فسیلی ما را می کشد.

به گزارش آپارات نیوز ، سازمان بهداشت جهانی دیروز (دوشنبه) زنگ خطر تغییرات آب و هوایی جهانی را به صدا درآورد و در گزارشی جدید هشدار داد که تغییرات آب و هوا به تنهایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی 10 توصیه به دولت ها ارائه می دهد که شامل نمایندگی از محیط های شهری ، حمل و نقل و تحرک و اجرای تغییر “عادلانه و فراگیر” در انرژی های تجدیدپذیر است.

این گزارش هشدار می دهد: سوزاندن سوخت های فسیلی ما را می کشد. تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید برای سلامت انسان استبه اگرچه هیچ کس از تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی مصون نیست ، اما این تأثیرات “بیشتر از همه” توسط آسیب پذیرترین و محروم ترین افراد در سراسر جهان احساس می شود.

این گزارش پیش از کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا در گلاسکو ، بزرگترین شهر اسکاتلند ، از 31 اکتبر تا 12 نوامبر ارائه می شود.

ادانوم سیپرسوس ، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: همه گیری کووید -19 ارتباط نزدیک بین انسان ، حیوانات و محیط زیست را به ما نشان داد.

او به گروه های 45 میلیونی پزشکان و کارکنان بهداشت و درمان پیوست که با نوشتن نامه ای از رهبران خود خواستند به تعهدات ملی خود در زمینه آب و هوا بر اساس توافقنامه پاریس عمل کنند و سهم عادلانه خود از گرمایش زمین را به 1.5 درجه کاهش دهند. درجه سانتیگراد برای به روز رسانی.

در ماه اوت ، هیئت بین دولتی تغییر آب و هوا که توسط سازمان ملل متحد منصوب شده بود در گزارشی نوشت که گرم شدن کره زمین از قرن نوزدهم 1.1 درجه سانتیگراد افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است. حد آن در 100000 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا