دانش و سلامت

تفاهم‌ سازمان انتقال خون برای تأمین خون پیش بیمارستانی در اورژانس ۱۱۵

تفاهم‌ سازمان انتقال خون برای تأمین خون پیش بیمارستانی در اورژانس ۱۱۵

جلسه امضای تفاهم نامه تامین بانک خون اضطراری 115 با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و رئیس سازمان اورژانس کشور در تاریخ 11 مرداد 1301 در سازمان انتقال خون ایران برگزار شد. . .

به گزارش آپارات نیوز، در جلسه امضای تفاهم نامه تامین بانک خون پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵، دکتر عباس صداقت – مدیرکل دفتر رئیس قوه مجریه و همکاری‌های بین‌الملل و سخنگوی سازمان انتقال خون کشور، این رویکرد را اتفاقی ارزشمند در نظام سلامت کشور می‌داند که می‌تواند جان بسیاری از قربانیان سوانح را نجات دهد. صدمات جسمی بسیاری از هموطنان در جراحات ناشی از تصادفات رخ می دهد.

همچنین در این جلسه دکتر میادفر – رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: کشور ما کشوری حادثه خیز است و هموطنان ما هر لحظه در معرض حوادث به ویژه تصادفات جاده ای و حوادث غیرمترقبه هستند. البته در دوران شیوع بیماری کرونا، سفرها کاهش چشمگیری داشت، اما پس از رفع محدودیت‌های کرونا و افزایش سفرها، حوادث 9 درصد افزایش یافت. بنابراین، در دسترس بودن خون یا فرآورده های خونی در محل حادثه می تواند تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر یا عوارض ناشی از تصادفات داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 50 پایگاه اورژانس هوایی در کشورمان وجود دارد که عمدتاً در بیمارستان های دارای بانک خون مستقر هستند که از انتقال بیماران به اورژانس بیمارستان، امکان انتقال خون به مصدومان با حجم زیاد وجود دارد. و خونریزی آن خون در صحنه تصادف باعث کاهش آسیب به اندام های حیاتی ناشی از جراحات می شود.

به گزارش آپارات نیوز، در ادامه این جلسه دکتر جمالی – مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: بهره گیری از ظرفیت های موجود موجب هم افزایی ظرفیت های بخش های مختلف نظام سلامت در ارائه خدمات تخصصی تر در حفظ و ارتقای سلامت جامعه می شود. هموطنان.”

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی افزود: گسترش امکانات پزشکی موجود در حوزه سلامت یکی از ابعاد عدالت در توزیع خدمات بهداشتی و درمانی است و همه متعهد و موظف به تحمل هستیم. این ماموریت مهم را انجام دهد.” حتی چند دقیقه برای تسریع در انتقال خون به مصدومان حوادث و سوانح می توان از بروز شوک در جراحات جدی یا مرگ و صدمات ناشی از جراحات جلوگیری کرد. بر این اساس لازم است با تشکیل کارگروه فنی مشترک دستورالعمل اجرایی این برنامه بسیار مهم و حیاتی در اسرع وقت تدوین و اجرا شود.

جمالی تاکید کرد: همه امکانات طرفین باید بسیج شود تا این ماموریت با بالاترین کیفیت عملیاتی شود و هیچ چیزی باعث وقفه یا مانع اجرای آن نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا