تفاوت طلای زرد و طلای سفید چیست ؟

تفاوت طلای زرد و طلای سفید چیست ؟

در بازار طلا و جواهر دو نوع طلا موجود است طلای زرد و طلای سفید. از آنجایی که انتخاب بین طلای زرد و طلای سفید برای همگان یک انتخاب سخت و دشوار می باشد به خصوص برای افرادی که به دنبال «خرید آنلاین طلا و جواهر هاتف ساعتچی» هستند و میدانید که هردوی آن‌ها طلا هستند اما با این وجود که در رنگ‌هایشان تفاوت وجود دارد، این تفاوت در رنگ نشانگر تفاوت های مهم‌تری در خصوصیات کلی هر یک از آن‌ها است.

تفاوت طلای زرد و طلای سفید چیست ؟

پس حتماً برایتان سؤال شده که تفاوت طلای زرد و طلای سفید چیست. ابتدا باید یک تعریف از آلیاژ را ذکر کنیم تا بدانیم آلیاژ چیست. آلیاژ ترکیبی از فلز ها با یکدیگر است یا ترکیب فلزات با نافلزاتی که خواص متفاوتی از عناصر سازنده خود دارند. پس بدین ترتیب در این مقاله ما به تفاوت طلای زرد و طلای سفید می پردازیم. امیدواریم این مقاله به شما در انتخابتان کمک کند پس با ما همراه باشید.

طلای زرد چیست ؟

ابتدا به تعریف هریک از آن‌ها می پردازیم. طلای زرد رنگ خالص طلا را داراست و همچنین نسبتاً نرم است. در بازار زیورآلات طلاها به آلیاژ های مختلفی موجود می باشند. همچنین از آنجایی که میدانید طلای زرد در عیار های متفاوت نیز موجود می باشد برای مثال طلای 24 عیار از 99.99 درصد طلای خالص و همراه با مقدار کمی از آلیاژ های دیگر برای سختی و محکمی آن، مخلوط شده است. معمولاً این مقدار کم شامل روی یا آلیاژ مس می باشد. پس به طور کل می‌توان گفت اغلب آلیاژ های طلای زرد شامل طلا، مس، روی، نقره و نیکل است.

طلای سفید چیست ؟

در اواخر دهه 20 و 30 میلادی بود که این طلا وارد بازار شد و تاکنون طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین می‌توان گفت به دلیل ساختاری که دارد امروزه در صنعت مد از طلای زرد پیشی گرفته است. از آنجایی که طلای سفید مکمل الماس است و مقاومت بیشتری در خراش های آن موجود می باشد، یکی از انتخاب های مناسب برای حلقه های ازدواج می باشد. دلیل رنگ سفید آن آلیاژ های مخلوط شده در آن است. اکثر طلاهای سفید با پالادیوم و نیکل ترکیب شده اند و در ادامه برای داشتن درخشش و روشنی با رادیوم پوشانده شده اند. البته به دلیل آلرژی زا بودن نیکل از منگنز نیز برای جایگزینی نیکل استفاده می شود. پس آلیاژ های آن بسیار متفاوت تر است نسبت به آلیاژ های طلای زرد که همین آلیاژ ها باعث سفید رنگ شدن آن‌ها شده است. پس اغلب آلیاژ های آن عبارت‌اند از پالادیوم، روی، مس، نیکل، منگنز، نقره.

آیا طلای سفید همان پلاتین است ؟

برخی از مردم پلاتین را طلای سفید می دانند که در واقعیت اینطور نیست و این دو فلز با هم تفاوت دارند. همان طور که بالاتر توضیح دادم طلای سفید با استفاده از فلز طلا و با کمک آلیاژ دیگر فلزات به رنگ سفید در آمده است که این موضوع راجع به پلاتین صدق نمی کند.

پلاتین هم فلز گران قیمتی است که به عنوان زیورآلات نیز از آن استفیده می شود و همچنین در پزشکی هم کاربردهای ویژه و مهمی دارد، اما فراموش نکنید که طلای سفید با پلاتین متفاوت است. البته جالب است بدانید پلاتین دارای درخشندگی بیشتری نسبت به طلای سفید است، علت آن هم این است که پلاتین به صورت طبیعی دارای رنگ سفید است و همچنین پلاگین بسیار مقاوم تر از طلای سفید است.

خرید اینترنتی طلا از گالری های آنلاین

تفاوت طلای زرد و طلای سفید چیست ؟

به عنوان مثال اگر شما از مشتریان سایت هاتف ساعتچی باشید میدانید که طور تضمینی میتوانید هرگونه طلا و جواهر با در انواع و سلیقه های متفاوت خرید کنید. در واقع سایت “هاتف ساعتچی” در زمینه خرید طلا بسیار مورد اعتماد است و به راحتی میتوانید در مبالغ بالا نیز این وبسایت اقدام به خرید جواهر کنید.

یک نکته جالب هم وجود دارد اینه که پلاتین از طلای سفید کمیاب تر و در نتیجه گران تر است.

تفاوت طلای زرد و طلای سفید

  • تفاوت بارز اولشان در رنگ است که این به دلیل وجود آلیاژهای مختلف در ترکیباتشان است. وجود نقره و مس در این دو را این‌طور میتوان گفت هرچقدر مس بیشتر باشد طلا زرد رنگ تر و هر چقد نقره بیشتر باشد میتوان گفت طلا سفید رنگ‌تر می شود.
  • تفاوت دیگر وجود آلیاژ های موجود در طلای سفید مانند نیکل و پالادیوم، که از استحکام و سختی بالایی برخوردار هستند، باعث شده این طلا از سختی بالایی نسبت به طلای زرد برخوردار شود و مقاوم تر باشد. همچنین دارای سبکی‌ای مثل طلای زرد است.
  • از طرفی به دلیل وجود پوشش رادیومی که روی طلای سفید قرار دارد نیازمند به صیقل دادن برای درخشان ماندن، است. در هنگام خراش ایجاد شدن در طلای سفید با استفاده از رادیوم می توانید سطح خراش را پر کنید و دوباره بازسازی کنید اما در طلای زرد اگر خراشی به وجود بیاید و شما آن را پولیش کنید یک لایه از روی طلای شما از بین می رود.
  • اما طلای زرد، در این طلا به دلیل آلیاژ های ترکیب شده سختی آن نسبت به طلای سفید کمتر است و نسبت به خراش ها حساس تر می باشد.
  • در خرید طلای زنانه، تفاوت دیگر در عیار این دو طلا است که عیار طلای سفید کمتر از طلای زرد می باشد به دلیل آلیاژ هایی که در ترکیبش استفاده شده است.
  • گفتیم که به دلیل وجود نیکل ممکن است طلای سفید حساسیت زا یا آلرژی زا باشد در صورتی که طلای زرد با وجود مقداری نیکل اینطور نبوده و حسیاست زا نیست.

به طور کلی هر یک از این طلاها دارای مزیت ها و مشکلاتی هستند اما هر دو باب میل و دوست داشتنی اند و مورد پسند همگان به خصوص جوانانی که در حال ازدواج هستند، واقع شده است. حال شما با دانستن این تفاوت ها قادر به پاسخ دادن به پرسش تفاوت طلای سفید و طلای زرد چیست هستید. امیدواریم این مقاله در انتخاب شما کمک کننده باشد و همچنین  با خرید طلاهای زرد و یا طلای سفید از داشتن هر یک از آن‌ها لذت ببرید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید با ما اشتراک بگذارید.

https://cmartin50.yourweb.csuchico.edu/%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%b7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%b1%d8%af-%d9%88-%d8%b7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

دکمه بازگشت به بالا