بین الملل

تماس‌های میانجیگران با جنبش حماس پس از تحولات اخیر کرانه باختری

تماس‌های میانجیگران با جنبش حماس پس از تحولات اخیر کرانه باختری

یکی از رهبران حماس از تماس‌های چند کشور میانجیگر میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با این جنبش درپی نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش میان آنها پس از جنایت اخیر صهیونیست‌ها در شهر و اردوگاه «جنین» در کرانه باختری خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز، به نقل از خبرگزاری «سما»، سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این باره گفت: طبق معمول روزهای اخیر شاهد تماس‌های قابل توجهی از سوی میانجیگران پس از جنایت جنین بودیم.

وی گفت که جنبش حماس به میانجی‌های عربی و بین‌المللی اطلاع داده است که مقاومت چشمش را بر روی این اقدام نخواهد بست و در این راستا سهل‌انگار نخواهد کرد.

الهندی تاکید کرد که استفاده اشغالگران از بالگرد برای ترور رزمندگان مقاومت نشان دهنده قدرت روزافزون مقاومت در کرانه باختری و در عین حال ناتوانی رژیم صهیونیستی در زمینه مقابله رودررو با آنها است.

وی تاکید کرد که مقاومت می‌داند چگونه با این سیاست مقابله کند و محاسبات اشغالگران را به هم می‌ریزد.

الهندی خاطرنشان کرد که جنبش حماس و گروه‌های مقاومت نوار غزه به این میانجی‌گران اطلاع داده‌اند که اسرائیل به تنهایی مسؤولیت حوادث رخ داده در کرانه باختری را بر عهده دارد و مقاومت همچنان از حق مشروع خود برای دفاع از شهروندان و مقابله با تروریسم و ​​جنایات ارتش اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان تندرو آن استفاده خواهد کرد.

این رهبر حماس در ادامه گفت: جنایات اخیر شهرک نشینان و تروریسم در شهرک «ترمسعیا» و دیگر شهرک‌های کرانه باختری که منجر به شهادت شهروندان و آتش زدن بسیاری از منازل و تاسیسات شد، با واکنش شدید مقاومت مواجه خواهد شد.

شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست چهارشنبه (۳۱ خرداد) در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و اقدام به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها کردند و دستکم ۱۰۰ شهروند فلسطینی در این حملات زخمی شدند.

پیش از آن نیز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین یورش برده و درگیری شدیدی میان آنها و نیروهای مقاومت فلسطین شکل گرفته بود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا