جامعه

تمهیدات و خدمات هلال احمر برای تاسوعا و عاشورا

جمعیت هلال احمر آمادگی کامل خود را برای نورافشانی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور اعلام کرد.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت وگو با آپارات نیوز وی با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و یاران باوفایش، درباره اقدامات جمعیت هلال احمر برای پوشش مراسم امداد و نجات تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، همه پایگاه ها، مراکز عملیاتی و عوامل اجرایی امداد و نجات کشور در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در آمادگی کامل هستند. بر این اساس با توجه به اینکه برخی گروه ها و افراد برای عزاداری به شهرها و اماکن زیارتی سفر می کنند، خودروهای عملیاتی در پایگاه ها و مراکز عملیاتی با آمادگی کامل در کنار محورها و راه های اصلی به ویژه راه های منتهی به این شهرها و اماکن مستقر هستند. رهبری. …

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: سامانه های ارتباط رادیویی موجود در استان که تلفن ثابت، تلفن همراه و ماهواره است نیز موجود است و آمادگی و کنترل لازم را دارد.

ولی پور درباره استقرار تیم های امداد و واکنش سریع امدادی اورژانس نیز گفت: تیم های واکنش سریع نیز در محورهای اصلی و به ویژه در محورهای منتهی به شهرها و اماکن زیارتی محل تردد عزاداران مستقر هستند و در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: همچنین از روزها قبل عوامل سازمان امداد و نجات در تعداد قابل توجهی از هیئت های مذهبی و عزاداری های سراسر کشور حضور یافتند و به مسئولان و اعضای هیئت ها مشاوره و آموزش های امدادی و خود مراقبتی دادند. ، تکایا، مساجد، حسینیه ها و… عرضه داشتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی یک هزار و ۱۳۷ پایگاه و پست جمعیت هلال احمر فعال و ۵ هزار و ۱۲۶ نیروی عملیاتی نیز حضور دارند. هزار و 68 دستگاه آمبولانس، 758 خودروی امداد و نجات و 19 بالگرد نیز به طور کامل آماده استفاده در مواقع نیاز هستند.

حضور 100 امدادگر برای پوشش مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در تهران

همچنین شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران وی همچنین در خصوص پوشش مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی توسط 100 امدادگر هلال احمر در تهران توضیحاتی ارائه کرد. وی به آپارات نیوز گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده برای تاسوعا و عاشورای حسینی، در مجموع 100 نفر از امدادگران و کارکنان و داوطلبان مراسم تشییع تاسوعا و عاشورای حسینی را در کنار سایر عوامل امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی و … پوشش خواهند داد. در تهران تحت کنترل است

وی ادامه داد: همچنین از 15 دستگاه آمبولانس برای پوشش این مراسم استفاده می شود و همچنین تمامی شعب هلال احمر استان تهران یعنی 16 شعبه به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود و شماره تلفن 112 نیز پاسخگوی گزارشات خواهد بود. اخذ شده..

تمهیدات و خدمات هلال احمر برای تاسوعا و عاشورا

فعالیت جوانان هلال احمر در تاسوعا و عاشورای حسینی

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر وی همچنین به تشریح تمهیدات این نهاد برای تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت و به آپارات نیوز گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه های مختلفی توسط سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور برگزار می شود. با توجه به اینکه عده ای برای عزاداری به شهر و زادگاه خود سفر می کنند، مسیرهای جاده ای نیز پر ازدحام پیش بینی می شود و در این راستا اعضای سازمان جوانان هلال احمر آماده حضور در پایگاه ها و شهرستان های جاده ای هستند. بر اساس نیاز استان ها

گلفشان درباره اقدامات و اقدامات انجام شده برای رسیدگی به مسائل بهداشتی در هیئت ها نیز گفت: جوانان هلال احمر اقدامات ویژه ای انجام داده و تلاش می کنند تا در این ایام افزایش ویروس کرونا، عزاداران به سلامت عزاداری کنند.

هشدار و توصیه هلال احمر به عزاداران

همچنین نواب شمپور، مدیرکل آموزش عمومی جمعیت هلال احمر وی همچنین از انتشار فهرست نکات ایمنی برای دسته های عزاداری و پیشگیری از خطرات در مجالس روضه خوانی خبر داد و گفت: این هشدارها بر اساس گزارش شایع ترین حوادثی که در تاسوعا و عاشورای حسینی در سال های اخیر رخ داده تهیه شده است. دارد. به خصوص در سال های قبل از کرونا.

مدیرکل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر به متولیان دسته های عزاداری توصیه کرد: در ابتدا و انتهای حرکت دسته های عزاداری که در معابر عمومی حرکت می کنند، حتماً یک نفر مسئول ایمنی و راهنمایی با لباس رنگی حضور داشته باشد تا در آنها علاوه بر راهنمایی عزاداران می توانند تردد خودروها و وسایل نقلیه سبک را کنترل کنند. .

وی افزود: توصیه می شود تیم فنی و ایمنی برای کنترل توزیع برق، آب و گاز با استفاده از نیروهای بومی در محله های سرا و تکایا تشکیل شود تا بتوانند از خطرات احتمالی جلوگیری کنند. نکته بسیار مهم در مجالس مذهبی، نصب راه های خروج اضطراری غیر از مسیرهای ورود و خروج اضطراری است.

بیشتر بخوانید:


توصیه ها و هشدارهای ایمنی آتش نشانی برای عزاداران محرم


استقرار اورژانس در هیئت های عزاداری و میادین شهر

مدیر کل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر ادامه داد: توصیه می شود کپسول های آتش نشانی در این محله ها موجود باشد و سلامت و تاریخ انقضای آنها از قبل بررسی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا