جامعه

تنظیم لایحه‌ای برای زنان جهت مطالبه «اجرت‌المثل»

تنظیم لایحه‌ای برای زنان جهت مطالبه «اجرت‌المثل»

مشاور حقوقی و پارلمانی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین لایحه جبران خسارت زنان بر اساس اصل عدم اهدای کمک مالی خبر داد و آن را به هیئت دولت ارسال کرد.

به گزارش آپارات نیوز ، اشرف گرامی زادگان در نشست آنلاین مشاوران وزرا و مدیران کل امور بانوان در استان ها با اشاره به تهیه لایحه ‘ضرب المثل های زنانه’ در این معاونت ، اظهار داشت: زنان حق کار در ازای کار را دارند . آنها در خانه انجام می دهند. این لایحه بر اساس اصل عدم کمک مالی است که امیدواریم در کمیسیون دولت بررسی شود.

گرامی زادگان با اشاره به لایحه فوق ادامه داد: زن در روز عروسی کارهایی را انجام می دهد که از نظر قانونی مسئولیتی ندارد و به وی عرفا پرداخت می شود و می تواند حقوق دادگاه را مطالبه کند. مشخصه اصلی این لایحه اصل عدم کمک مالی است ، به این معنی که مرد اینجا باید اثبات کند که اهدا کننده کار کرده است.

وی تأکید کرد: در این مدت معاون امور زنان برای اولین بار در کشور قوانین و مقررات زنان را بررسی کرد و ما در حال تهیه آیین نامه هایی برای دولت هستیم.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، مشاور حقوقی و پارلمانی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد سایر لایحه های تهیه شده توسط معاون رئیس جمهور صحبت کرد و گفت: “از جمله لوایح دیگری است که اخیراً به دولت ارسال شده ، لایحه است” مقررات مربوط به مسئولیت کیفری کودکان و نوجوانان در قوانین کیفری اسلامی: افراد زیر 18 سال در حالی که دارای شرایط خاصی بودند به شدت مجازات می شدند و امکان اعدام آنها وجود نداشت.

وی با اشاره به همکاری قضات و فعالان حقوق کودک با معاون زنان در تهیه این لایحه ، توضیح داد: در این لایحه ، بندهای 88 ، 89 و 91 قانون مجازات اسلامی اصلاح شده است. برای اصلاح ماده 88 ، ما دو تفاوت ایجاد کرده ایم. یکی مربوط به افراد از 9 تا 12 سال و دیگری مربوط به افراد از 15 تا 18 سال است و ما اقدامات ایمنی ویژه ای به ویژه برای نوجوانان از 9 تا 12 سال داریم.

گرامی زادگان با اشاره به برخی اقدامات پیش بینی شده در این لایحه گفت: “ما خانواده را متعهد كرده ایم كه كارهایی مانند كنترل حركت كودكان و نوجوانان را انجام دهیم تا بتوانیم به نقطه تربیتی خوب یعنی شش تا 180 برسیم. “ما ساعات خدمات عمومی را برای این نوجوانان ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اصلاح ماده 91 این لایحه اظهار داشت: در واقع این لایحه حدود قصاص اعدام و قصاص را از بین می برد و اگر فرد زیر 18 سال مرتكب و مرتكب تخلف شود ، بسته به مورد و سن ، بخش 88 و اقدامات ایمنی ممکن است انجام شود. ’89 برای او قرار داده شده است.

مشاور حقوقی و پارلمانی معاون وزیر امور زنان و خانواده در بخشی دیگر از سخنان خود به تصویب آیین نامه اجرایی بند 6 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در کابینه اشاره کرد و تصریح کرد: فصل اول این قانون شامل تعاریف و معانی دقیق اصطلاحات حقوقی است. امیدواریم سازمان بهزیستی این قانون را به طور م implementثر اجرا کند.

وی همچنین در مورد لایحه مصوب دولت که در آن لایحه ای ذکر شده است که مادران می توانند یک حساب پس انداز باز کنند و از آن برداشت کنند ، توضیح داد: در گذشته مادر فقط حق داشتن یک حساب قرض الحسنه را داشت تا کودک را باز کند ، ما این لایحه را با یک مقاله اعلام کرد که مادر او می تواند به نام فرزند کوچکش حساب های بانکی را باز کند ، از جمله سپرده ها ، و حق برداشت آن ، فقط در مادر 18 سال دارد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا