جامعه

تهیه و تدوین پیش‌نویس پروتکل بازگشایی مراکز آموزشی غیر دولتی

تهیه و تدوین پیش‌نویس پروتکل بازگشایی مراکز آموزشی غیر دولتی

اخبار/مازندران سخنگوی هیئت آموزش و پرورش از سازمان های غیر دولتی به کشور گفت: پیش نویس پروتکل بازگشایی مراکز آموزشی غیر دولتی همکاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش و شورای مراکز آموزشی غیر دولتی کشور جهت تصمیم گیری های لازم قانونی برنامه نویسی بود.

کوروش حسینزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: جلسه ویدئو کنفرانس در آغاز ممکن است این شورا با دکتر زینیوند معاون وزیر و رئیس سازمان امور مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به بررسی سوالات و مشکلات در مورد ۱۷ هزار مرکز آموزشی غیردولتی در کشور برگزار شد.

او تصریح کرد: در این جلسه اعضای مراکز آموزشی در کشور به بیان مسائل و مشکلات آموزشی و مالی که با شیوع ویروس کرونا در این مراکز معرفی شده توسط جادوگران و معاون وزیر در این نشست پس از شنیدن تمام بحث اعضای هیئت مدیره نیز ترجیحا, اما, این, سوال, سلامت, دانش آموزان, معلمان و کارکنان اداری و خدمات این مراکز و قول دادند حداکثر تلاش خود را برای پیگیری و حل مشکلات آنها داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای آموزش مراکز غیر دولتی کشور خاطرنشان کرد: همه مراکز آموزشی است که آنها را در سراسر کشور از ابتدای ماه مارس ۹۸ همزمان با بسته شدن مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کورونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و…. تمام فعالیت های آموزشی خود را که در سمت چپ است که این امر باعث بیکاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر پرسنل آموزشی و اداری و تعمیر و نگهداری از این مراکز و میلیون ها دلار خسارت به مراکز آموزشی وارد شده است.

حسینزاده گفت: مشکلات نحوه پرداخت اجاره بهای سنگین ساختمان اجاره مراکز که در برخی از شهرستانها مانند: تهران, مشهد, تبريز, اصفهان و…. برای بیش از ۲۰ میلیون دلار در هر ماه به نظر می رسد که همین مشکل توسط خود مراکز ما باید از بحران رنج می برد در جامعه است.

وی یادآورشد: هفته گذشته هیئت مدیره آموزش و پرورش غیر دولتی کشور, سازمان ها, مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در این ماموریت به پیش نویس مفاد پروتکل افتتاح مراکز آموزشی به مراحل اداری و تصمیمات قانونی برای آماده سازی.

عضو هیئت رئیسه شورای آموزش مراکز غیر دولتی کشور بیان کرد: “خوشبختانه همکاران ما در شورای شهر با دقت نظر خاص و با رعایت تمام جنبه ها و نکات لازم از این پروژه تهیه و پس از ویرایش و جمع بندی نهایی نیز در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت توسط ریاست شورا ارائه شده این سازمان از مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش شد.

حسین زاده گفت: من امیدوارم که این پروتکل با نظر مثبت مقامات وزارت آموزش و پرورش و مراحل دادرسی اداری و حقوقی پروژه های در مقامات تصمیم گیری به تصویب رسید و منجر به صدور دستور به بازگشایی مراکز آموزشی غیر دولتی در کشور است.

او با اشاره به این که مراکز آموزش غیر دولتی به عنوان بسیاری از شرکت ها در جریان شیوع بیماری کرونا متحمل زیان مالی جبران ناپذیر مشاهده شد: حفظ سلامت جمسی و روانی دانش آموزان و همکاران اداری و آموزشی در اولویت اول اهداف, برنامه ریزی و شرکای بنیانگذاران و مدیران مراکز آموزشی در سراسر کشور تقاضا ادامه خواهد داد برای گرفتن تصمیمات قانونی و صدور دستورات لازم از سوی مقامات مسئول جهت بازگشایی مدارس صبر کنید.

پایان پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا