جامعه

توان فعلی سیستم درمانی در اکسیژن‌رسانی به ۷۰ هزار بیمار به طور همزمان

توان فعلی سیستم درمانی در اکسیژن‌رسانی به ۷۰ هزار بیمار به طور همزمان

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: “در حال حاضر مکان های کمی در کشور وجود دارد که فاقد مراکز بهداشتی و سربازانی از نظام سلامت باشند.”

به گزارش آپارات نیوز ، دکتر سید کامل تقوی نژاد در مراسمی به منظور تجلیل و قدردانی از خدمات دکتر. سعید نمکی؛ وزیر سابق بهداشت ، که در حضور دکتر عین اللهی و مدیران ارشد وزارت بهداشت گفتند: خوشبختانه وزارت بهداشت اقدامات زیادی علیه کرونا انجام داده است. به عنوان مثال ، قبل از کرونا ، ما می توانستیم به طور همزمان 20000 بیمار را اکسیژن کنیم ، اما امروز می توانیم حدود 70،000 نفر را به اکسیژن برسانیم.

وی افزود: با توسعه مراکز بهداشتی و تخت های بیمارستانی به ویژه واحدهای مراقبت های ویژه در این مدت موفقیت های بزرگی داشته ایم اما باید از زحمات معاونان وزارت بهداشت در این مدت تشکر کرد. یکی از مشکلات دکتر نمکی معیشت همکاران ما در سیستم مراقبت های بهداشتی بود.

تقوی نژاد گفت: امروز متوسط ​​حقوق همکاران رسمی ما در مقایسه با روز اول دوره تصدی دکتر حدود 2 و نیم برابر افزایش یافته است. ٪ و اعتبارات هزینه ای دانشگاه ها 116٪ افزایش یافته است. علوم پزشکی از نظر درآمد عمومی کشور منحصر به فرد بود.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: یک اتفاق بی نظیر در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده رخ داد. این قانون حدود 5 ماه است که اجرا می شود و بدون مراجعه به سازمان برنامه و بودجه ، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی مستقیماً به وزارت بهداشت پرداخت می شود و سال آینده 20000 میلیارد تومان از این محل قابل پرداخت است. منابع پایدار ، اما ما می توانیم سیستم مراقبت های بهداشتی را ارزان تر کنیم.

وی تأکید می کند: 53 هزار نفر در ماه های اخیر مشغول به کار شده اند و اقدامات ارزشمند زیادی در زمینه آموزش ، درمان و سلامت و دانش آموزان انجام شده است و در روزهای پایانی که دکتر. نمکی وزارت بهداشت را ترک کرد ، وی تاکید کرد که افزایش حقوق دستیاران باید انجام شود.

تقوی نژاد افزود: در دوران دفاع مقدس هرچه خطر بیشتر بود داوطلبان بیشتری برای جبهه ها حضور داشتند. همین نمونه ایثار و شجاعت رزمندگان را امروزه در نظام سلامت کشور می توان یافت. امروزه نیروهای بهداشتی خود را برای نجات جان هموطنانمان به خطر می اندازند. اگر خدمات در نظام جمهوری اسلامی در بخش بهداشت مقدس و مقدس تر است ، دکتر. نمکی یک مسئولیت حساس و مهم در یکی از سخت ترین دوره های نظام سلامت است که احتمالاً در تاریخ کشور بی سابقه است.

به گزارش وبدا ، معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ، وی گفت: روحیه جهادی و تلاش های خستگی ناپذیر و خستگی ناپذیر فرمانده کل کرونا ، وزیر سابق بهداشت ، کمک کرده است. ما در این وزارتخانه فعالیت کنیم. رمز موفقیت ما این بود که فرمانده این میدان در عمل باشیم.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا