دانش و سلامت

توزیع انسولین قلمی در ۴۴ داروخانه منتخب البرز

توزیع انسولین قلمی در ۴۴ داروخانه منتخب البرز

گزیده ها:

امیر بقایی با اشاره به اینکه در استان البرز کمبود انسولین وجود ندارد و این کمبود فقط در برخی از انواع پنی سیلین وجود دارد ، اظهار داشت: پزشکان و مردم آن را ترجیح می دهند زیرا استفاده از این نوع انسولین آسان تر از انسولین از آمپول.

وی گفت: “بسیاری از مصرف کنندگان پنی سیلین سالخورده هستند و به دلیل دشوار است که اعداد را بر روی سرنگ انسولین بخوانید و آنها را ترسیم کنید ، پزشکان استفاده از پنی سیلین را انتخاب کرده اند.

مدیر داروها و فرآورده های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، ادامه داد: تحویل پنی سیلین با وجود راحتی آن دشوار است ، زیرا تقریباً همه وارداتی است.

انسولین در معاملات معکوس

وی در ادامه با بیان اینکه انسولین یکی از گرانترین داروها در خارج از کشور است گفت: این داروها با یارانه به مردم ارائه می شود ، به عبارت دیگر انسولین خارج از ایران با قیمت 150 تا 200 دلار در ایران ارائه می شود تقریبا 35 تا 36 هزار تومان هزینه دارد و اگر نرخ ارز آزاد را در نظر بگیریم ، قیمت آن در حدود یک تا یک و نیم دلار خواهد بود که تفاوت زیادی در قیمت است ، که انسولین را برای قاچاق معکوس جذاب می کند.

بقایی گفت: علی رغم ادعای کشورهای غربی مبنی بر اینکه منعی برای دارو و غذا وجود ندارد ، واردات انسولین به دلیل بحران ناشی از تحریم ها دشوار شده است.

وی با اشاره به اینکه انسولین قلم در بازار رو به کاهش است ، گفت: خوشبختانه 44 داروخانه منتخب استان البرز از هفته گذشته دو نوع انسولین را در چهار شیفت توزیع کرده اند که آدرس آن در وب سایت اداره غذا و داروی البرز است. دارد.

مدیر داروها و محصولات بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به وجود دو توزیع انسولین در داروخانه های البرز خاطرنشان کرد: از چهارشنبه در دسترس است.

در صورت کمبود انسولین به داروخانه هلال احمر مراجعه کنید

وی افزود: اگر افراد 44 داروخانه در استان البرز نتوانستند انسولین نومیکس دریافت کنند ، باید به داروخانه هلال احمر یا داروخانه دانشکده داروسازی مراجعه کنند که در کنار بیمارستان امام علی کرج واقع شده است. ، برو “

بقایی تأکید کرد: پزشکان باید در زمینه کمبود انسولین با هم کار کنند و بیمارانی را که احتمالاً از ویال انسولین برای کاهش بحران استفاده می کنند ، هدایت کنند. ما قلم انسولین تهیه می کنیم. امیدواریم تا هفته آینده به اندازه کافی در بازار داشته باشیم. “انسولین موجود است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا