جامعه

توزیع ۱۰ قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا / هزینه ویزیت متخصصان طب ایرانی

توزیع ۱۰ قلم داروی گیاهی موثر در درمان کرونا / هزینه ویزیت متخصصان طب ایرانی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از تایید سازمان غذا و دارو برای 20 داروی گیاهی کمک کننده در درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب و توزیع 10 عدد از آنها در بازار خبر داد. .

دکتر در گفت وگو با آپارات نیوز، نفیسه حسینی یکتا وی درباره طرح های تحقیقاتی برای استفاده از توانمندی های طب ایرانی برای کمک به بهبود بیماری های عروق ویروس کرونا توضیح داد: بیش از 100 طرح تحقیقاتی در زمینه طب ایرانی و گیاهان دارویی برای کمک به پیشگیری از بیماری عروق ویروس کرونا از ابتدا در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف انجام شده است. این بیماری در کشور درمان شد.

مجوز وزارت بهداشت برای 20 داروی گیاهی برای کمک به درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب

وی در خصوص نتایج طرح ها و نحوه صدور مجوز داروهای گیاهی گفت: نتایج برخی طرح ها منجر به ساخت داروهای گیاهی برای کمک به درمان بیماری های عروق ویروس کرونا قلب شده است. بنابراین حدود 20 پروانه دارویی گیاهی (فرآورده های طبیعی) توسط سازمان غذا و دارو صادر شده و 10 دارو از این تعداد در بازار دارویی کشور توزیع شده است.

حسینی یکتا درباره اثربخشی داروهای گیاهی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو برای کمک به درمان بیماری‌های عروق ویروس کرونا گفت: مجوز این فرآورده‌ها بر اساس طرح‌های تحقیقاتی است و در پروژه تحقیقاتی مشخص می‌شود که هر کدام از این فرآورده‌های طبیعی چیست. بر اساس.” نماد و اینکه کدام متغیر بر این اساس تحت تأثیر قرار می گیرد و استفاده می شود.

وضعیت بودجه های دارویی ایران در سال جاری

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پاسخ به سوال آپارات نیوز درباره بودجه پزشکی ایران و مکمل گفت: سال گذشته در بودجه 1400 درایو مستقل داشتیم. برای دفتر طب تکمیلی و ایرانی 50 میلیارد برآورد شد که حدود 30 درصد از این میزان محقق شد. اما در سال جاری اقدام مستقلی برای دفتر طب مکمل و ایرانی در بودجه 1401 لحاظ نشده است.

حسینی یکتا در ادامه درباره بودجه سال جاری گفت: به تبع آن باید منتظر برنامه ریزی ها برای رفع نیازها برای تحقق اهداف تعیین شده و اجرای برنامه های عملیاتی برای اجرای اسناد بالادستی باشیم.

هزینه ویزیت متخصصین طب ایرانی

350 فارغ التحصیل طب ایرانی در کشور

وی همچنین در پاسخ به آپارات نیوز درباره نرخ ویزیت متخصصان طب سنتی با توجه به اعلام نرخ پزشکی در سال جاری توضیح داد: نرخ پزشکان متخصص طب ایرانی با سایرین برابر است. کارشناسان و در جدول تعرفه ها به همین صورت تعریف شده است.

وی همچنین به تعداد متخصصان طب سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 350 فارغ التحصیل طب ایرانی در مقطع دکتری طب ایرانی داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا