جامعه

توصیه‌هایی برای اثربخشی بهتر جراحی مفصل ران و زانو

توصیه‌هایی برای اثربخشی بهتر جراحی مفصل ران و زانو

یک جراح ارتوپد در کلینیک مایو می گوید: ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی افرادی که جراحی تعویض مفصل ران یا زانو انجام داده اند می تواند در بهبود نتیجه موثر باشد.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر متیو عبدالله، جراح ارتوپد در کلینیک مایو، گفت: قبل از جراحی، کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش توصیه می شود. شاخص توده بدنی هدف (BMI) کمتر از 40 است، اما هر چه این شاخص به 25 تا 30 نزدیکتر باشد، بهتر است.

همچنین توصیه می شود موارد زیر را در نظر بگیرید:

حداقل شش هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات و سایر دخانیات خودداری کنید. همچنین از مصرف محصولات نیکوتین پس از جراحی خودداری کنید.

حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف مسکن را قطع کنید.

اگر دیابت دارید، قبل از جراحی مطمئن شوید که این وضعیت تحت کنترل است.

این جراح ارتوپد همچنین تاکید کرد: برخی تغییرات در سبک زندگی پس از جراحی های تعویض مفصل ران و زانو باعث بهبود وضعیت بیمار نمی شود، از جمله استفاده از مکمل ها و ویتامین های گیاهی، استفاده از کرم های زخم و وسایل تحریک الکتریکی.

همچنین مشخص نیست که آیا سایر روش‌های قبل از عمل، از جمله فیزیوتراپی قبل از تعویض مفصل ران و زانو و فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو، به بهبود نتایج کمک خواهند کرد یا خیر.

برخی از بیماران قبل از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو تحت عمل جراحی لاغری قرار می گیرند، اما تحقیقات اخیر سوالاتی را در مورد اثربخشی این روش ایجاد کرده است. متخصصان دریافتند که این بیماران بدون توجه به شاخص توده بدنی، نسبت به افرادی که به تنهایی تحت عمل جراحی تعویض مفصل قرار گرفته اند، عوارض بیشتری دارند. این عوارض شامل عفونت و تأثیر بر اثربخشی نتیجه جراحی تعویض مفصل است.

به گزارش وب سایت HealthD، وی گفت: تصور می شود که این وضعیت مربوط به میکروبیوم روده و تنوع ژنتیکی بدن بیمار است. اگرچه آنها وزن کم کرده اند، بافت های نرم و وضعیت کلاژن زیرین هنوز ماهیت اصلی آنهاست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا