جامعه

توضیحات مترو درباره ممانعت از ورود آقایان و دستفروشان به واگن بانوان

توضیحات مترو درباره ممانعت از ورود آقایان و دستفروشان به واگن بانوان

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران درباره ممانعت از ورود چند مسافر مرد که قصد ورود به خودروی بانوان را داشتند، چند روز پیش توضیح داد.

به گزارش آپارات نیوز، مهدی شایسته اصل در نشستی صمیمی با چهار تن از کارکنان ایستگاه های شرکت بهره برداری مترو از افرادی که مانع ورود مردان به داخل واگن های زنانه و دستفروشان شدند، تقدیر کرد.

وی گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم ورود مردان به واگن های زنان، دستفروشان و متکدیان را پوشش دهند و به مردم اطلاع دهند که در مواجهه با آنها با پرسنل متروی تهران همکاری کنند. و در مقابل آنها بایستیم.»

وی درباره برخورد چند مسافر مرد که قصد ورود به واگن های زنانه را طی چند روز گذشته داشتند، توضیح داد: با حضور دستفروشان و متکدیان، حفظ آرامش شهروندان در شهر بزرگ زیرزمینی با این حجم از ترافیک. . موضوع بسیار مهمی انجام شد و ما حل این مشکل را در اولویت خود قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه یادآور شد: به دلیل مشکلات اقتصادی، وضعیت نامناسبی که در معیشت خانواده ها شکل گرفته و خیزش دستفروشان و متکدیان مانند سطح شهر در زیرزمین ها نیز رخ می دهد.

وی گفت: این حادثه مخاطرات فرهنگی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد و از نظر سمعی و بصری مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

شایسته اصل افزود: حضور چنین افرادی در مترو جدا از بحث اقتصادی، آرامش روحی و هویتی شهر را بر هم زده است و موضوعی است که باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این موضوع باید به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح شود و از مسئولان شهری آقای دکتر زاکانی به عنوان شهردار تهران، دوستانم در قوه قضائیه را برای کمک و حمایت هایشان پر می کنم. هر گونه خلأ در این مورد قانون وضع کنید و از همکارم حمایت کنید.

وی با اشاره به اینکه یکی از همکاران ما که بیش از 28 سال سابقه کار داشت و پس از اعتراض زنان از ورود خودروی زنان در یکی از ایستگاه های مترو ممانعت به عمل آمد، گفت: اگر چهره و عکس به او نگاه کنید، متوجه خواهید شد که او بسیار آرام و خونسرد است و با صبر و حوصله از آن مسافران جوان خواست تا خودروی زنان را ترک کنند و به جای اینکه واکنش مثبت ببیند، مورد توهین و حرکت پرخاشگرانه قرار گرفت. متاسفانه در اثر برخورد تعداد انگشت شماری از مسافران وارد صورتش شد و بینی اش شکست.

شایسته اصل گفت: از رسانه ها انتظار می رود این گونه موضوعات را رسانه ای کرده و به مردم اطلاع دهند که در مواجهه با موارد مشابه این حادثه با پرسنل مترو تهران همکاری داشته باشند نه اینکه قبل از ایستادن بایستند زیرا بر خلاف تلاش می کنیم محیطی امن و آرام را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم، در این میان هر روز با تعداد زیادی شکایات مردمی در مورد ورود مردان به واگن های زنانه مواجه هستیم.

وی گفت: ماموران ما در مواجهه با این افراد با دفاع از مسافران مواجه می شوند. می خواهند حمایت کنیم یا به آن توجه نکنیم، اصحاب رسانه می توانند برای گفتمان سازی صحیح، گشایش مسائل و ترویج ارزش ها و ضد ارزش ها وارد شوند.

به گزارش شایسته اصل، متأسفانه در فضای اجتماعی عملیات روانی که در جامعه ما شکل گرفته، گاهی ارزش و ضد ارزش با هم جای خود را عوض می کنند، در اینجا نقش رسانه ها پررنگ تر است چرا که باید وارد شوند، به نظر می رسد که مردم در این زمینه نقش آفرینی می کنند. سواد رسانه ای در حال افزایش است و سلیقه مردم نیاز به اصلاح دارد و با اصلاح این سلیقه ها و یافتن سلایق درست از نادرست، بیشترین سهم را در حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تهران خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه با ورود به این موضوع در ایستگاه ها و واگن های مترو حضور یافته و نظر و خواسته مسافران را در خصوص نحوه برخورد با این افراد جویا شوند.

به گزارش رابط شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در پایان این جلسه آقای مهندس آقای بهروز قدمی اصغر طالبی، من. نادر سید اشرفی و آقای. از امیر حاجی آخوندزاده کارکنان چند ایستگاه متروی تهران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا