استانها

تولد بیستمین نوزاد طرح نفس در کرمانشاه 

تولد بیستمین نوزاد طرح نفس در کرمانشاه 

مریم موحد در گفت‌وگو با خبرنگار آپارات نیوز کرمانشاه، اظهار کرد: طرح نفس مخفف جمله (نجات فرزندان سقط) است و در واقع نجات جنین های بی گناهی که در امن‌ترین مکان یعنی رحم مادر به امانت گذاشته شده اند، توسط والدین به قتل می‌رسند.

وی افزود: یکی از جنایات دلخراش بشر در دنیای مدرن، غافل از اینکه هر جنین یک انسان و یک نسل است که خداوند از ابتدای تشکیل نطفه برای او نفس قرار می‌دهد و به همین دلیل در از بین بردن و سقط او دیه قرار داده است؛ لذا ما گروهی دغدغه مند برای حفظ حیات بزرگترین خلقت پروردگار تلاش می‌کنیم.

مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در جهان از هر ۱۰ بارداری سه مورد به سقط منجر می‌شود که در کشور ما هم بر اساس پژوهش های انجام شده سال ۱۳۹۸، سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار جنین سقط جنایی می‌شوند که اگر ما فقط ۱۰ درصد از این آمار را نجات دهیم، سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار نوزاد را نجات می دهیم که بیشتر از آمار تولد استان کرمانشاه است.

موحد تشریح کرد: هدف ما کار همه جانبه برای نجات فرزندانی است که می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند و نجات والدینی است که دستشان به خون فرزندان خود آلوده نشود.

وی ادامه داد: کار ما فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده که با فضا سازی و فرهنگ سازی در راستای آگاه سازی عمومی، شبکه سازی پزشکان متخصص زنان، ماماها و سایر پرسنل بهداشت با شناسایی مادران که در بزنگاه اقدام به سقط هستند و مشاوره درجهت انصراف والدین از سقط جنین سالم و ادامه حمایت از مادران که تا زمان تولد فرزندشان همراه آنها هستیم .

موحد با اشاره به آمار دقیقی بیان کرد: تاکنون ۶۷ مورد انصراف از سقط و ادامه بارداری داشتیم و بیستمین نوزاد ما به دنیا آمده است.

وی عنوان کرد: تمامی سازمانها و نهادها و ارگانها می‌توانند از طریق شماره تلفن های ۰۸۳۳۸۳۸۸۷۷۳، ۰۹۹۳۵۰۵۷۵۱۰، ۰۹۹۲۷۴۹۴۳۶۲ در همکاری با این مرکز ایفای نقش کنند، و یا از طریق شماره کارت مرکز نیکوکاری: 6037997950503772 که برای کمک خیرین به طرح نفس است، در این راه به ما کمک کنند؛ چرا که حداقل نقش موثر طرح نفس، اول نجات یک انسان دوم جلب رحمت و نزولات الهی و سوم افزایش جمعیت است که با قلمی یا قدمی همه می‌توانند کمک کنند.

مدیر طرح نفس بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: امید است این هم افزایی ایجاد و زمینه نجات خیلی از جنین های ما باشد و همچنین باقیات و صالحات باشد.

46

دکمه بازگشت به بالا