دانش و سلامت

تولید آنتی بیوتیک در هلال احمر ۵ برابر شد

تولید آنتی بیوتیک در هلال احمر ۵ برابر شد

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی هلال احمر از افزایش 5 برابری تولید آنتی بیوتیک و رکورددار شدن تولید دارو خبر داد.

به گزارش آپارات نیوز، دکتر علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به افزایش تولید شربت ایبوپروفن در شرکت داروسازی گفت: تولید شربت ایبوپروفن نسبت به ماه های قبل 4 برابر شد و این حجم تولید برای جلوگیری از کمبود انجام شد.

وی افزود: این حجم از تولید شربت ایبوپروفن رکورد تولید ایبوپروفن در کشور را شکست و بر این اساس در ماه جاری حدود 3 میلیون شربت ایبوپروفن تولید می شود.

عسگری ادامه داد: کپسول آزیترومایسین 250 و 500 از دیگر محصولات شرکت سههیلال است و تولید این محصول در ماه جاری 5 برابر می شود و زمینه تولید 5 برابر آنتی بیوتیک در هلال احمر را فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان تامین پزشکی خاطرنشان کرد: موانعی بر سر راه تولید وجود دارد که برخی از آنها توسط شرکت بازرگانی ساهاکیش برطرف شده است اما همچنان مشکلات تامین مواد اولیه وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ عسگری با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تولید سایر داروهای مورد نیاز جامعه آغاز شده است، گفت: فنی توئین کامپاندو و گاباپنتین از دیگر داروهایی هستند که تولید آنها در دستور کار است و با توجه به نیاز کشور، تولید آنها نیز به زودی آغاز می شود.

لازم به ذکر است؛ روزانه 120 هزار دارو به صورت شربت و سالانه 300 میلیون قرص در شرکت داروسازی سهلال تولید می شود.

روزانه هزاران نفر از خدمات داروخانه های هلال احمر بهره مند می شوند

علیرضا عسکری همچنین گفت: روزانه بیش از هزار نفر اعم از بیماران خاص، بیماران پیوندی، بیماران سرطانی، بیماران ام اس و… از خدمات داروخانه های هلال احمر استفاده می کنند.

وی در تشریح این موضوع گفت: داروخانه های هلال احمر با تمام توان به خدمات رسانی و عرضه و توزیع داروهای مورد نیاز هموطنان می پردازند و در مهرماه امسال در مجموع 33 هزار و 700 نسخه به داروخانه های هلال احمر ارجاع داده شد. و خدمات دارویی به آنها ارائه شد. همچنین در مدت مذکور نزدیک به 17000 نسخه شامل بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه ارتش، بیمه مستمری حافظ و بیمه روز، بانک ها و بیمه تکمیلی پذیرش و خدمات مرتبط ارائه شده است.

وی در ادامه از راه اندازی چهار سامانه کامل در داروخانه مرکزی به منظور استقرار نمایندگان بیمه ای برای فروش غیرشخصی داروهای مورد نیاز جانبازان تحت پوشش بیمه مذکور خبر داد.

عسگری افزود: در داروخانه مرکزی هلال احمر با استفاده از سیستم مکانیزه و تهیه داروهای خاص، بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و پاسخگویی و تکریم مشتریان، تلاش می شود با وجود بالا بودن زمان انتظار برای پذیرش دارو کاهش یابد. حجم مراجعین و بیماران در واحد تجهیزات پزشکی، سوزن بیوپسی، پورت سوزن، پورت شیمی درمانی، پمپ شیمی درمانی، برندهای مختلف محصولات استومی و محصولات تخصصی زخم و سوختگی، محصولات توانبخشی و انواع اقلام بهداشتی توزیع و در اختیار هموطنان قرار می گیرد. در داروخانه تجهیزات پزشکی

وی در پایان از افزایش باجه های تایید اینترنتی و راه اندازی باجه تایید آتی بیمه در داروخانه تهران پارس خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا