بین الملل

تولید شبیه‌ساز راکتور هسته‌ای برای نخستین بار در کشور / نسل‌های قدیمی شبیه‌ساز را برای استفاده به هشت دانشگاه واگذار کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

تولید شبیه‌ساز راکتور هسته‌ای برای نخستین بار در کشور / نسل‌های قدیمی شبیه‌ساز را برای استفاده به هشت دانشگاه واگذار کردیم

اسلامی گفت: شبیه ساز تولید شده بخشی واقعی و موثر از فرآیند و مجموعه‌های یک نیروگاه و یا یک راکتور قدرت است که با مقیاس ۱۰۰ مگاوات حرارتی می‌تواند مدیریت اتاق کنترل نیروگاه را در اختیار بگیرد و هدایت کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تولید شبیه ساز رآکتور هسته‌ای برای نخستین بار در کشور اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که همکاران پرتلاش ما توانستند امروز یکی دیگر از دستاوردهای اثربخش خود را که در حوزه علوم و فنون پیشرفته تاثیرگذار هست به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: این شبیه ساز در حقیقت یک بخش واقعی و موثر از فرایند اجزای یک نیروگاه یا راکتور هسته‌ای هست که با مقیاس ۱۰۰ مگاوات حرارتی می‌تواند مدیریت اتاق کنترل نیروگاه را در اختیار بگیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: موضوع مهمی که برای ما در مرحله کنونی وجود دارد آموزش نیروی انسانی است، هم در مقاطع تحصیلی که در دانشگاه‌ها هست و هم در آموزش‌های مهارتی که برای کارکنان آینده و بهره‌برداران باید آنها را تربیت کنیم تا در فرایندهای کاری مستقر شده و این مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

اسلامی با بیان اینکه هم به لحاظ سخت‌افزار و هم به لحاظ نرم‌افزاری این طرح یک مجموعه یکپارچه‌ای است که بدون هیچ وابستگی و بر اساس اقلام ساخت داخل تهیه شده است، گفت: این شبیه ساز را در مرکز علوم و فنون هسته‌ای و در پژوهشگاه نصب کرده‌ایم که اولاً برای آموزش و تربیت نیروی انسانی است و ثانیاً در فرایند تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌هایی که دانشجویان ما یا همکاران ما از آنها استفاده کنند به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: نسل‌های قدیمی‌تر این شبیه سازها را ما به هشت دانشگاه قبلاً واگذار کرده‌ایم که بتوانند از آنها استفاده کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: از این پس نیز پروژه‌های بزرگ و نیروگاه‌هایی در دست اقدام و برنامه داریم.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا