جامعه

تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟

تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟

هیچ اجازه قطعی برای سفر به نوروز صادر نشده است و همه مکالمات و سناریوها براساس احتمالات و زمان و زمان است.

به گزارش آپارات نیوز ، در جلسه روز چهارشنبه (19 فوریه) پس از گزارش برنامه عملیاتی ستاد ملی ضد کرونا در مورد سفرهای نوروزی ، حسن روحانی رئیس جمهور از مردم خواست تا دستورالعمل های بهداشتی را دقیق و مستمر دنبال کنند تا از شروع آن جلوگیری شود. موج جدیدی از ویروس کرونا در کشور وجود دارد و در نتیجه محدودیت های زیادی را در سفر ایجاد نمی کند.

روحانی گفت: طرح پایگاه عملیاتی ، که با کمک آژانسهای مربوطه در مورد سفرهای نوروزی تهیه شده است ، برای تصویب نهایی به جلسه بعدی ستاد ملی در کرونا ارائه می شود.

این بیانیه به این معنی است که طرح سفرهای نوروزی هنوز توسط ستاد ملی در کرونا تصویب نشده است. این احتمالات و عدم اطمینان برای برقراری سفرهای نوروزی در مصاحبه با دفتر رئیس جمهور تکرار شد. محمود واعظی چند روز پیش گفت: “ما قصد داریم ریاضت را تا آنجا که ممکن است ادامه دهیم و اگر مردم ، ستادهای استان و فرمانداران کمک کنند و اوضاع تا اواخر ماه مارس خوب شود ، ممکن است یک سازوکار جدید داشته باشیم.” برای تعطیلات نوروز به طوری که مردم در یک سال گذشته به مسافرت نرفته اند تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. ما همچنین باید مکانیزمی داشته باشیم تا مانند گذشته فقط چند شهر در شمال ، مشهد ، اصفهان و شیراز هدف سفر نیستند و تراکم زیادی ندارند.

علی اصغر مونسان – وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی – نیز در آخرین اظهار نظر خود در مورد سفرهای نوروزی در مورد این امکانات صحبت کرد. وی گفت که جلسه ضد سپاه کرونا در کمیته تأمین اجتماعی برای بحث و بررسی جزئیات موضوع برگزار شد. یک سال از شیوع ویروس می گذرد و بر گردشگری تأثیر دارد. بنابراین ، در آن جلسه مفصل ، در مورد چگونگی برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی و “ممکن” نوروز بحث و تبادل نظر شد.

مونسون گفت: “خوشبختانه پروتکل های بهداشتی دقیق در زمینه گردشگری در حال پیگیری هستند.” وزارت بهداشت نگران سفرهای مدیریت شده تحت نظارت ما نیست. آنچه آنها را نگران می کند سفرهای عظیمی است که خارج از عملیات و بدون رانندگی در حال انجام هستند. این بدان معنی است که همه با ماشین سفر می کنند و مشخص نیست که در کجا زندگی می کنند. این نگران کننده است البته اگر افرادی با اتومبیل سفر می کنند ، اما در مراکز اقامتی زیر نظر ما می مانند ، این نیز قابل قبول است و نگرانی کمتری در این مورد وجود دارد.

ولی تیموری ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز اندکی قبل از اطمینان ستاد ملی کرونا از مدلهای سفر و سفرهای نوروزی که در ستادی که مجوز سفر از آنها لغو شده است ، اطمینان یافت. او نوروز را صادر کرد ، البته مشروط.

تیموری گفت: ‘به دلیل اوضاع ناپایدار کشور به دلیل شیوع تاج ، نوروز مانند سال گذشته با مسافرتی روبرو است ، اما وزارت گردشگری برنامه ها و برنامه ها را مشخص کرده و دو راه حل سبز برای سفرهای ایمن معرفی کرده است. سفر به صورت تورهای مسافرتی و همچنین رزرو مراکز اقامتی از جمله هتل ها ، مهمانپذیرها و تورهای بوم گردی دارای مجوز از وزارت میراث ، فرهنگ ، گردشگری و صنایع دستی.

در همین حال ، علیرضا رئیسی ، سخنگوی ستاد ملی در کرونا ، تأکید کرد که رفع محدودیت ها و مسافرت در تعطیلات نوروز منوط به حفظ شرایط مناسب تا پایان سال است. تیموری ، معاون وزیر گردشگری ، پیشتر تأیید کرده بود که سفرهای نوروزی در معرض ویروس کرونا قرار ندارد ، اگرچه ستاد تصمیم گرفت در ایام تعطیلات نوروز به شهرهای قرمز و نارنجی سفر کند تا ممنوعیت و سفر به سایر مناطق را صادر کند. ارسال “رزرو محل اقامت” منوط به.

در واقع ، ستاد ملی در کرونا از مدل های پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای سفرهای نوروزی موجه و متقاعد شده است ، اما نحوه مدیریت سفرهای شخصی عظیم که هر ساله در تعطیلات نوروز انجام می شود. همچنان مشکوک است طبق مرکز آماری ، در بهار سال 1998 ، از مجموع 102 میلیون سفر ، حدود 54٪ بدون شب و 46٪ بدون شب اقامت بوده اند و انگیزه حدود 60٪ شب اقامت نیز دیدار با دوستان و اعضای خانواده بوده است. .

رئیس پلیس راهور ناجا بدون مراجعه به مدلهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی اعلام كرد كه وی دو سناریوی دیگر برای سفرهای نوروزی با حجم پیش بینی شده طراحی كرده و همچنین با وزارت امور داخلی مذاكره كرده است.

سردار هادیان فر گفت اولین سناریو این است که تاج مانند الان باقی بماند اما شدت بیماری افزایش می یابد. البته تحلیل وزارت بهداشت این است که اگر این روند را طبق دستورالعمل ادامه دهیم ، با موج چهارم روبرو خواهیم شد. در این صورت محدودیت ها افزایش می یابد. ما پیشنهاد کرده ایم که محدودیت ها را برای شهرهای هدف و مسافرتی مانند گیلان ، مازندران یا مراکز استانهایی مانند اصفهان و جنوب کشور یا مناطق زیارتی افزایش دهیم.

طبق گفته پلیس ناجا در راهور ، سناریوی دوم در صورت کاهش بیماری و واکسن دریافت شده اعمال می شود که هفته آینده به ستاد ملی کرونا ارائه می شود.

همه این گزینه ها و احتمالات روی میز مرکزی در کرونا است ، جایی که وزارت بهداشت چندین روز زنگ خطر برای موج چهارم تاج در کشور را به صدا درآورده است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا