دانش و سلامت

ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار دیابتی برای دریافت انسولین قلمی؛ تاکنون

ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار دیابتی برای دریافت انسولین قلمی؛ تاکنون

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به برنامه دیابت در سیستم مدیریت بیماری های نادر برای تنظیم توزیع پنی سیلین گفت: تاکنون بیش از 50 هزار نفر در این برنامه ثبت نام کرده اند.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر مهدی شادنوش وی با اشاره به برنامه ثبت دیابت در سیستم مدیریت بیماری های نادر برای تنظیم توزیع پنی سیلین ، گفت: همه بیماران دیابتی که از پنی سیلین استفاده می کنند باید به مراکز تخصصی تبلیغ شده توسط دانشگاه های علوم پزشکی و اطلاعات آنها در سیستم مدیریت بیماری ارائه شده مراجعه کنند. “ضبط سخت است ؛ زیرا انسولین ثبت شده در سیستم ثبت اطلاعات به کسانی که در ماه های آینده ثبت شده اند داده می شود.

وی افزود: بنابراین هر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از مراکز تخصصی دیابتی های دریافت کننده پنی سیلین را اعلام کرده است تا برای ثبت اطلاعات خود به این مراکز مراجعه کنند.

شادنوش گفت: اگر در همان زمان مركزی در لیست اعلام شده از طرف وزارت بهداشت برای ثبت نام وجود داشته باشد اما بیانگر جهل از ثبت نام دیابتی ها در سیستم مدیریت بیماری نادر باشد ، مردم باید از معاون درمان شكایت كنند از دانشگاه علوم پزشکی شهرشان. “بنابراین آنها می توانند با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در شهر خود تماس بگیرند و اعلام کنند که ما به مرکز خاصی رفته ایم که وزارت بهداشت برای ثبت بیماران دیابتی اعلام کرده است برای سازماندهی توزیع پنی سیلین ها ، و آنها هنوز ثبت نشده اند.

وی تاکید کرد: تاکنون بیش از 50 هزار نفر در این برنامه ثبت نام کرده اند.

گفتنی است ، لیست مراکز تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی جهت ثبت بیماران دیابتی دریافت کننده پنی سیلین و دیدن اسامی این مراکز منتشر شده است. اینجا کلیک کنید

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا