جامعه

ثبت گرم‌ترین ماه ژوئیه طی ۱۲۵ سال اخیر در ژاپن

ثبت گرم‌ترین ماه ژوئیه طی ۱۲۵ سال اخیر در ژاپن

ژاپن از سال ۱۸۹۸ میلادی یعنی زمانی‌ که مسؤولان هواشناسی شروع به جمع‌آوری داده‌ها کردند، امسال گرم‌ترین ماه ژوئیه را تجربه کرد.

به گزارش آپارات نیوز به نقل از «ان اچ کی»، سازمان هواشناسی ژاپن می‌گوید ماه گذشته دمای هوا در سراسر این کشور افزایش یافته است.

دمای هوا در این ماه به سطح خطرناک ۳۸ درجه سانتیگراد یا بیشتر رسید و میانگین دمای ماه ژوئیه ۹۱ . ۱ درجه بیشتر از معمول بوده است.

به تفکیک منطقه، میانگین دمای هوا در شمال ژاپن ۸ .۲ درجه، در شرق ژاپن دو درجه، در غرب ژاپن ۱ . ۱ درجه و در «اوکیناوا» و منطقه «آمامی» ۵ .۰ درجه سانتیگراد بالاتر از معمول بوده است.

انتظار می‌رود این دمای بسیار بالا تقریبا یک هفته دیگر نیز طول بکشد.

در همین حال مسوولان هواشناسی ژاپن از مردم می‌خواهند تا نسبت به گرمازدگی احتیاطات لازم را به عمل آورند.

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده گرم ترین سال کرده زمین خواهد بود و دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ هم به عنوان گرم ترین دوره به ثبت خواهد رسید.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدیدتر و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می‌کند. در همین حال عامل مهم دیگر بازگشت پیش بینی شده پدیده آب و هوایی ال‌نینو است. سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید این ترکیب قرار است دمای جهانی را به رکورد جدیدی در پنج سال آینده برساند و کارشناسان آب و هوایی اظهار کرده‌اند که این اتفاق می‌تواند در سال جاری میلادی یا سال آینده میلادی (۲۰۲۴) رخ دهد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا