دانش و سلامت

«جان ایران» رونمایی شد – آپارات نیوز

مراسم رونمایی از کتاب «جان ایران» که به تشریح اقدامات دولت سیزدهم در برابر اپیدمی کرون می پردازد، چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

بر اساس گزارش ها آپارات نیوز، در این مراسم ایوب نصیری، مدیرکل پژوهشکده نهاد ریاست جمهوری درباره دلیل اصلی انتشار این کتاب گفت:

سعید نجبا، دانشجوی دکتری دانشگاه تهران و پژوهشگر مرکز توسعه دانشگاه امام صادق(ع) نیز در توضیح و راه اندازی این کتاب گفت: ریاست آماده است. مخاطبان این کتاب که خلاصه ای از اقدامات است، عموم مردم هستند که معمولا از رسانه ها مطلع می شوند.

نجبا افزود: نحوه گردآوری اطلاعات در این کتاب از طریق بررسی، استخراج و طبقه بندی مطالب و تصمیمات ستادی و کمیته های کشوری مبارزه با کرونا و دستورالعمل های بهداشتی و … بوده است. این گزارش همچنین دارای چهار بخش اصلی است. اصول و رویکردها، دفتر خاطرات مدیریت بحران کرونا، راهبردها و اقدامات ویژه برای مقابله با کرونا.

«جان ایران» رونمایی شد - آپارات نیوز

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت: مهم ترین نگاه دولت همراهی با قاطعیت مردم است. در سپتامبر، زمانی که دولت روی کار آمد، رئیس جمهور اصرار داشت که مدارس و دانشگاه ها در ماه اکتبر بازگشایی شوند. از نظرسنجی‌ها دریافتیم که بیش از 84 درصد مردم به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا با بازگشایی مراکز آموزشی مخالف هستند. همزمان در کمیته اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و رهبری به طور فشرده شروع به کار کردیم. روزنامه ها، خبرگزاری ها و رسانه های مختلف ایران مانند رسانه ملی به جمع ما پیوستند، برنامه ای ترتیب دادند و همزمان با واکسیناسیون سراسری آبان ماه، خبرنامه و 63 درصد جامعه آماری ما با بازگشایی موافقت کردند. بر اساس آخرین نظرسنجی، ۸۵ درصد از عملکرد دولت با بازگشایی مدارس راضی بودند.

وزیر پیشرو در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اصلاح نظام پرداخت یارانه کشور کاری است که دیر یا زود باید انجام شود. دولت سیزدهم زمانی روی کار آمد و آن را پذیرفت که در روزهای اول دولت هیچکس حاضر به انجام چنین کار سختی نبود. در حال حاضر همه شبکه های خارجی و رسانه های معاند خواهان آشفتگی کشور هستند. اما کشور باید از این وضعیت ناعادلانه یارانه‌ها خارج شود و دولت قبل از شروع پروژه، سپرده‌های یارانه‌ای را پرداخت کرد.

«جان ایران» رونمایی شد - آپارات نیوز

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و درمان با تشکر از اهمیت به تصویر کشیدن زحمات این قشر از طریق جامعه هنری گفت: تاریخ ایران به ویژه پس از انقلاب 1357 پر است. از حماسه های بزرگ.» . حماسه مقابله با کرونا را باید از ابعاد مختلف تحلیل کرد. درگیری کرونا یک رویداد جهانی بود و در همه کشورها رخ داد. ویروس به طور مساوی به همه کشورها سرایت کرد، اما از نظر امکانات و تجهیزات با دنیا نابرابر بودیم و این نابرابری نقش مستقیمی در مبارزه با این بیماری داشت. در روزهای همه گیر، کادر پزشکی همیشه در صحنه بودند. هم کارکنان و هم خانواده هایشان. اکنون از هنرمندان و اعضای رسانه انتظار می رود که ایمیل های خود را به همه نشان دهند.

عین اللهی ادامه داد: نقش مردم و نیروی انسانی در مقابله با کرونا بسیار مهم است. “ایران قوی” شعار نیست. در واقع زمانی است که «مردم» وارد صحنه می شوند، اتفاقی که در دنیا رخ نداده است. در دولت سیزدهم به دستور رئیس جمهور سیل واکسن وارد کشور شد و به درخواست مردم همه در سیل واکسینه شدند. اگر فقط می خواستیم واکسیناسیون گروهی را با پرسنل خودمان تکمیل کنیم، بیش از دو سال طول می کشید، اما با کمک مردم این کار در مدت کوتاهی انجام شد. از جمله کشورهایی بودند که امکانات و تجهیزات داشتند اما مردم نداشتند. حرکت و کمک مردم نشانه است. امروز شش مرکز تولید واکسن داریم. با واکسن های تولید شده، آمار ما تک رقمی شده است. اما در برخی از نقاط جهان آمار تلفات هنوز بالاست.

«جان ایران» رونمایی شد - آپارات نیوز

در این مراسم همچنین علی رمضانی (سخنران و نایب رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران)، عباس هنرمند (معاون ارتباطات ریاست جمهوری)، محمدعلی ذوالفیگل (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند. مردم.

«جان ایران» رونمایی شد - آپارات نیوز

«جان ایران» رونمایی شد - آپارات نیوز

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا