جامعه

جزئیات اقدامات ناجا در مقابله با شیوع کرونا

جزئیات اقدامات ناجا در مقابله با شیوع کرونا

معاون هماهنگی امور حقوقی و حقوقی مهمترین اقدامات انجام شده توسط پلیس برای مقابله با شیوع تاج ویروس و اجرای تصمیمات ستاد ملی کورونا آنتی کرونا را تشریح کرد و به کشف بیش از 2000 آدرس جنایی در رسانه های اجتماعی و برخورد جدی با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اشاره کرد. .

به گزارش گروه دانشگاه آپارات نیوز ، سردار محمد شرفی وی در مورد مهمترین اقدامات انجام شده از سوی پلیس برای کنترل و مبارزه با ویروس هاله در کشور ، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان مهم اجتماعی و انضباطی بر همه جوانب جامعه تأثیر دارد. از زمان شیوع ویروس Corona در کشور ، این سازمان عضو پایدار و تأثیرگذار ستاد ملی Corona بوده است.

وی ادامه داد: “نیروی انتظامی همچنین در تصمیم گیری در مورد مقابله با کرونا که با تمام توان و با استفاده از ایده ها ، منابع انسانی و غیره اتخاذ شد بسیار مؤثر بود.”

معاون هماهنگ کننده آژانس ملی مبارزه با فساد (ناجا) اضافه کرد: یکی از تصمیمات وزارت بهداشت در مقر ملی کرونا تهیه بیمارستان برای بیمارانی بود که در کلیه بیمارستانهای نیازمند بستری خواهند شد. این تصمیم یک واکنش جدی از مردم محلی برانگیخت ، اما ما توانستیم با برنامه ریزی دقیق این مشکل را به خوبی مدیریت کنیم.

الشرفی افزود: “یكی از وظایف مهم ما در این شرایط محافظت از بیمارستان ها بود و ما مجبور بودیم كاری انجام دهیم تا کادر پزشکی بتوانند با آرامش و روحیه بالا و بدون نگرانی به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین نیروهای ما تمام تلاش خود را برای استفاده از توانایی های خود انجام می دهند.” در سطح ملی ، مسائل انضباطی ، ترافیکی و اطلاعاتی وجود داشت.

جدیت پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با عاملان تأمین بهداشت

معاون هماهنگ کننده آژانس ملی مبارزه با فساد (ناجا) گفت: “کار مهم دیگر نیروی انتظامی ، براساس پروتکل دفتر مرکزی ستاد کرونا ، کنترل بازار و جلوگیری از احتکار و فروش مواد پزشکی و نیازهای مردم است.” وزارت بهداشت در ساعات اولیه به طور جدی به ما گفت كه ما باید در این شرایط با كسانی كه بازار را ناجوانمردانه بازار كرده اند رفتار كنیم زیرا آنها سیستم بهداشتی را تهدید می كنند.

الشرفی با بیان اینکه طبق گفته وزارت بهداشت ، پلیس امنیت اقتصادی به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد وارد کشور شد تا با شورشیان مقابله کند ، در این رابطه بیش از 800000 نقطه در کشور از قیمت های بالایی و احتکار خبر داد. ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر گرفتیم. در وهله اول بیش از 18 میلیون سرویس بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و چند هزار تن مواد ضد عفونی کننده در کشور کشف کردیم و آنها را به دستگاه پزشکی تحویل دادیم.

بیش از 2000 عنوان جنایی را در رسانه های اجتماعی کشف کنید

معاون هماهنگ کننده ناجا همچنین به دخالت پلیس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: “در شرایط بحرانی شیوع بیماری کورو ویروس ، برخی از افراد با تمام توان رسانه ای ، منابع انسانی و مالی خود وارد این مسئله شده اند که به صورت سازمان یافته و حرفه ای (مخالفان)”. آنها برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و نشان دادن ناکارآمدی جامعه پزشکی بسیار تلاش کردند. در این شرایط ، نیروی انتظامی (مناطق قبیله ای پلیس و کمک های اجتماعی) با برنامه ریزی دقیق و اصولی عمل کرد به گونه ای که بیش از 2020 آدرس جنایی در شبکه های اجتماعی کشف شد و با عاملان برخورد شد.

نقش اجرای قانون در اجرای طرح مسافت اجتماعی

وی در رابطه با اجرای برنامه فاصله اجتماعی و نقش نیروی انتظامی در اجرای آن ، اظهار داشت: در همین راستا 19 هزار تیم نیروی انتظامی و 17 هزار تیم راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور تشکیل شده و ستاد ملی مبارزه با فساد و وزارت بهداشت خواستار کاهش ترافیک شدند. در ورودی ها و خروجی های شهرها به همراه سایر دستگاه های معادل 6 میلیون نمایش ، نتیجه خوبی حاصل شد.

الشرفی در مورد پاکسازی جاده ها گفت: “با استفاده از توانایی های پلیس توانستیم 14000 مکان و بیش از 12000 کیلومتر راه را پاکسازی کنیم.”

معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: پلیس همچنین 9 بیمارستان ، 34 درمانگاه و 70 تیم پزشکی و پرستاری را از ناجا به کادر پزشکی ارائه داد ، در حالی که 51 هزار بیمار در بیمارستان های ناجا بستری شدند.

وی افزود: در رابطه با اعلام شیوع ویروس كرونا در كشور به ویژه در مرزها با مشكلات بسیاری روبرو شدیم كه در صورت ادامه آنها مطمئناً در رفع نیازهای مردم (تردد كامیون) با هماهنگی وزارت بهداشت با مشكلات روبرو خواهیم شد و آن پیروی از پروتكل های بین المللی وضعیت را تغییر داده است. بلافاصله با برگزاری جلساتی با سایر کشورها و امضای تفاهم نامه توانستیم وضعیت را در مرز کنترل کنیم.

الشرفی گفت: “با گسترش coronavirus ، همه شرکت ها بسته شدند ، بنابراین بسیاری از صنایع پر خطر مجاز به فعالیت نیستند.” در این رابطه ، پلیس خوب آمد و توانست این پرونده را سامان دهد. صاحبان مشاغل نیز با کارمندان خود به خوبی کار کردند.

معاون هماهنگ کننده آژانس ملی مبارزه با فساد (ناجا) ادامه داد: رحمت ، ویزیت های نوروزی و عقد روز طبیعت از عادت های قدیمی مردم ایران است اما از آنجا که اعلام شیوع ویروس کورونا و کنترل مکان های عمومی مانند استراحتگاه ها ، پارک ها و محدودیت های ترافیکی است ، ما در خانه ماندیم زیرا معتقد بودیم ایمنی و سلامتی در صورت عدم خطر آنها در معرض خطر قرار می گیرند.

الشرفی افزود: پرسنل پزشکی و سایر ادارات و نهادهای ذیربط ، به ویژه افراد ، مانند مبارزان عصر دفاع مقدس ، در این شرایط بحرانی سخت تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از تجمع صورت گرفته است ، خاطرنشان کرد: در این راستا کلیه خدمات گذرنامه (تمدید ، نقض اقامت برای شهروندان ، تمدید گواهینامه ها ، بازرسی فنی و ترخیص خودرو و غیره) بدون حضور مردم از طریق خدمات الکترونیکی.

معاون هماهنگ کننده آژانس ناجا ادامه داد: در داخل ناجا کلیه مراحل و خدمات مرتبط با مراکز آموزشی و دانشگاهی از راه دور انجام شده است به گونه ای که 16000 دانشجوی واجد شرایط واجد شرایط می توانند نظریه خود را از طریق تلفن همراه و همچنین کنفرانس سالانه رهبران عبور دهند. همچنین با 900 رهبر حاضر در تهران توانستیم یک تماس ویدیویی برقرار کنیم (1400 نفر در 104 مکان در سراسر کشور).

انعطاف پذیری در شرایط بحرانی یکی از مزایای پلیس است

الشرفی ادامه داد: “به دلیل انعطاف پذیری مأموریت ها در مأموریت ها ، پلیس پس از اعلام شیوع ویروس كرونا در كشور ، موفق به اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه های مارس و نوروز (ترافیك ، محرومیت های اجتماعی و غیره) شد.” صددرصد حق رای پلیس آماده کنید.

وی ادامه داد: گسترش ویروس كرونا در كشور علاوه بر تأثیر شدید بر سیستم تولید ، اقتصاد ، آموزش و غیره نیز به بركات منجر شد ، زیرا اقتدار و اعتبار رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران حفظ شد و اعتماد به نفس مردم در سیستم درمانی كشور نیز افزایش یافت ، همانطور كه ​​بیان شد مردم ایران اسلامی به هر طریق ممکن ارادت خود را به کادر پزشکی ابراز داشتند و وحدت ، هماهنگی و هم افزایی در سیستم از برکات دیگر شیوع این ویروس بود.

سردار شرفی تأکید کرد: البته در این راستا نعمت حضور و هدایت مقام معظم رهبری تأثیرات بسیاری داشت و دولت و نیروهای مسلح صادق و توانا بودند.

معاون هماهنگ کننده آژانس ملی مبارزه با فساد افزود: ما پیشرفت های زیادی را در این زمینه انجام داده ایم و زیرساخت ها را آماده کرده ایم ، اما با شیوع کوروی ویروس ، مصمم هستیم که در این راستا سخت تر تلاش کنیم.

الشرفی گفت: “با شیوع این ویروس شیطانی ، شرکت ها و شرکت ها به ویژه آسیب پذیرها بسیار ضعیف شده اند و دشمنان از هیچ تلاشی در برنامه ریزی اولیه و تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده نمی کنند.” پس از عروق کرونال با آنچه در حال حاضر است متفاوت است ، بنابراین ما باید کاملاً آماده باشیم تا در شرایط پس از ویروس کرونا آسیب را به حداقل برسانیم.

وی در پایان با تشکر از کادر پزشکی و همکاری خوب مردم در شرایط بحرانی شیوع ویروس هاله ، اظهار داشت: “ما باید اکنون قدردانی کنیم و بیش از گذشته به مردم ایران اسلامی خدمت کنیم ، زیرا مردم با نیروهای خدماتی مطابقت داشتند.” و آنها در محدود کردن شیوع ویروس نقش داشتند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا