جلوگیری از آلرژی با ماده طبیعی

آپارات نیوز / خراسان رضوی برای کسانی که بهار را دوست دارند ، خوب است که به گل ها نگاه کنند ، اما برای افرادی که آلرژی دارند ، شمارش معکوس برای فصل گرده خیلی جالب نیست. خوشبختانه ، تحقیقات جدید یک ماده طبیعی را در سیستم ایمنی بدن کشف کرده است که ممکن است برای جلوگیری از آلرژی و سایر بیماری های خود ایمنی تهدید کننده زندگی کلیدی باشد.

جلوگیری از آلرژی با ماده طبیعی

محققان دانشگاه ملی استرالیا می گویند این واکنش طبیعی در برابر آلرژی ها ناشی از پروتئین نوریتین است.

پروفسور کارولا وینوزا ، نویسنده اصلی این تحقیق ، گفت: “ما عملکرد بسیار جذابی در بدن یافتیم که می تواند تولید آنتی بادی هایی که باعث خود ایمنی یا آلرژی می شوند را متوقف کند.”

“سالهاست که نقش نوریتین در مغز و سیستم عصبی شناخته شده است ، اما ما مقادیر زیادی نوریتین را در سیستم ایمنی بدن و مکانیسم آن مشاهده کرده ایم ، که هرگز در زیست شناسی توصیف نشده است.” وی افزود: “یكی از سازوكارهای سیستم ایمنی بدن ما جلوگیری از خود ایمنی و آلرژی است و بر اساس شواهد موجود ، ما می توانیم درمان آلرژی را با این ماده ارائه دهیم.”

محققان گفتند که تحقیقات آنها پنج سال پیش هنگامی آغاز شد که تیم گمانه زنی کردند که ممکن است نوریتین در تنظیم واکنشهای آلرژیک نقش داشته باشد.

دکتر ارشد محقق گفت: “این یک کشف باورنکردنی است.” پائولا گونزالس فیگروا ، گفت. ما دریافته ایم که در صورت عدم وجود نوریتین ، میزان مرگ و میر ناشی از آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک کشنده که می تواند باعث شوک ، افت ناگهانی فشار خون و دشواری در تنفس شود) افزایش می یابد ، و این امر بر نقش آن در جلوگیری از آلرژی های تهدید کننده زندگی تأکید می کند.

چه عواملی باعث آلرژی می شود؟

آلرژی وقتی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن نسبت به موادی مانند گرده ، گرد و غبار ، کره بادام زمینی و هر چیز دیگری که باعث عطسه یا بدتر شدن فرد شود ، واکنش بیش از حد نشان دهد. سیستم ایمنی بدن آنتی بادی هایی به نام ایمونوگلوبولین E (IgE) را فعال می کند. وقتی بدن IgE بیش از حد تولید می کند ، هیستامین آزاد می کند که باعث واکنش آلرژیک به ماده مضر می شود.

پروفسور وینوزا توضیح می دهد: “ما کشف کرده ایم که نوریتین از تشکیل IgE بیش از حد جلوگیری می کند و معمولاً با برخی از انواع رایج آلرژی و عدم تحمل غذا در ارتباط است.

این آنتی بادی در بیماریهای خود ایمنی مانند لوپوس ، دیابت نوع 1 و مولتیپل اسکلروزیس به بافتهای سالم حمله می کند. برای برخی از بیماران ، این عمل می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود.

دکتر گفت: بیش از 80 بیماری خود ایمنی وجود دارد که در بسیاری از آنها به جای حمله به عوامل بیماری زا ، ویروس ها و باکتری ها ، آنتی بادی هایی به بافت خود متصل شده و به بدن حمله می کنند. گونزالس-فیگروا گفت. “ما دریافته ایم که نوریتین سلولهای پلاسمای سرکش تولید کننده آنتی بادی های مضر را سرکوب می کند.”

مواد حساسیت زای جدید

این تیم امیدوار است که این کشف اولین گام در توسعه طیف جدیدی از درمان های آلرژی با استفاده از نورتین به عنوان پایه باشد.

پروفسور وینوسا نتیجه گیری می کند: اگر این روش موفقیت آمیز بود ، مجبور به تخریب سلول های ایمنی مهم نبوده و یا سیستم ایمنی بدن را از بین نمی بریم. در عوض ، ما فقط باید از پروتئین هایی که بدن ما استفاده می کند برای اطمینان از تحمل ایمنی بدن استفاده کنیم.

وی افزود: “آلرژی و بیماری های خودایمنی هر دو در حال افزایش است و ما امیدواریم که این روش جدیدی برای مقابله با آن باشد.”

یافته ها در مجله Cell منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا