بین الملل

حماس: رابطه ما با دمشق پس از ۱۱ سال به حالت عادی خود بازگشت

حماس: رابطه ما با دمشق پس از ۱۱ سال به حالت عادی خود بازگشت

خلیل الحیه، مسئول پرونده روابط عربی و اسلامی حماس که هم‌اکنون در رأ‌س یک هیئت سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در دمشق به سر می‌برد، اعلام کرد که رابطه حماس با دولت سوریه پس از ۱۱ سال به حالت عادی خود بازگشته است.

به گزارش آپارات نیوز، روزنامه لبنانی الاخبار امروز (شنبه) از حضور هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست خلیل الحیه، عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در دمشق خبر داد و نوشت که هیئت حماس در دومین سفر خود به دمشق، بازگشت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به سوریه را پس از ۱۱ سال رقم زده است.

خلیل الحیه در این باره به روزنامه الاخبار گفت: روابط با دولت سوریه به حالت قبلی خود بازگشته است و اکنون این رابطه در بستر مناسب و حول محور اعتقاد به حق مردم فلسطین برای دفاع از خود با ابزارهای مختلف و آزادسازی سرزمینشان قرار دارد.

وی روز پنجشنبه گذشته در قالب یک هیئت سیاسی از جنبش حماس، وارد پایتخت سوریه شد تا با سایر گروه های فلسطینی در دمشق دیدار کند.

اواخر آنلاین ماه گذشته نیز خلیل الحیه که مسئول پرونده روابط عربی و اسلامی حماس را بر عهده دارد، به دمشق سفر و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

در این سفر درباره راه‌های ازسرگیری روابط میان دو طرف و چالش‌های سوریه و مسئله فلسطین و امکان ایجاد دفتر نمایندگی حماس در دمشق رایزنی شده بود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا