بین الملل

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حماه و طرطوس سوریه+ عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طرطوس واقع در غرب سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که صدای چندین انفجار در اطراف «مصیاف» در حماه شنیده شد. با این حال سانا اشاره ای به حمله هوایی رژیم صهیونیستی نکرد، اما گزارش داد که سامانه دفاعی سوریه موشک های وارده را رهگیری کرده است.

فیلم زیر از حمله به مصیاف منتشر شده است:

کانال تلگرامی سابرین نیوز نیز گزارش داد که این انفجارها ناشی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی بوده و پدافند هوایی سوریه موفق به دفع این حملات شده است.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حماه و طرطوس سوریه+ عکس و فیلم

سابرین همچنین اعلام کرد که سامانه دفاعی سوریه موفق شد با اهدافی در حماه ریف مقابله کند.

خبرنگار روزنامه الوطن حاضر در طرطوس از وقوع آتش سوزی بزرگ در روستای «البریج» در ریف طرطوس بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داد و خودروهای آتش نشانی به این منطقه اعزام شدند. منطقه .

وی ویدئوی زیر را از این حملات و آتش سوزی های گسترده منتشر کرد:

گزارشگر شبکه الاخباریه که در حماه است از زخمی شدن دو غیرنظامی در پی حملات هوایی به مصیاف خبر داد. آمار تلفات این حملات هنوز قطعی نیست.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حماه و طرطوس سوریه+ عکس و فیلم

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه جزئیات این تجاوز را تشریح کرد و گفت: امشب حدود ساعت 19:15 پدافند هوایی کشورمان با حمله هوایی اسرائیل که از دریا به سمت جنوب غربی استان طرطوس انجام شد، مقابله کرد.

وی با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی شهرهای اطراف حماه و طرطوس را نیز هدف قرار داد و اکثر موشک های شلیک شده سرنگون شد، گفت: این شهرها به منطقه تبدیل شدند.

منابع خبری در 23 اوت از فعال شدن سامانه دفاعی در طرطوس و دمشق در جنوب سوریه خبر دادند. این سامانه ها پس از حملات صهیونیست ها فعال شدند.

در همین حال یک منبع نظامی سوری در خبر تکمیلی این حمله گفت: دشمن اسرائیلی چندین منطقه را در ریف دمشق با چندین موشک از جنوب شرق بیروت هدف قرار داد.

به گفته این منبع، همزمان با این حمله، حمله دیگری از دریا صورت گرفت که پس از آن مناطقی در جنوب طرطوس هدف قرار گرفت، اما پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک ها و برخی از آنها مقابله کرد. وی گفت که در این حمله سه سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

تیرماه گذشته رژیم صهیونیستی شهر «الحمیدیه» در جنوب طرطوس را مورد حمله موشکی قرار داد. این حمله با چندین موشک از آن سوی دریای مدیترانه در غرب طرابلس، چندین مزرعه مرغ را در اطراف شهر حمیدیه در جنوب طرطوس هدف قرار داد و این حمله منجر به زخمی شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن و همچنین خسارت مالی شد. . .

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و غربی آن از گروه های تروریستی تکفیری در حال جنگ با دولت سوریه حمایت می کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله های تسلیحاتی و مهمات گروه های تروریستی مستقر در سوریه را کشف کرده است که از طریق فلسطین اشغالی ارسال شده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به تناوب از طریق حریم هوایی لبنان و یا با نقض بلندی های جولان اشغالی به اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حمله موشکی می کنند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها از نقض قطعنامه های سازمان ملل و نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی به صورت روزانه خبر داده اند.

تمام کردن…




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا