بین الملل

حمله اسرائیل به سوریه

حمله اسرائیل به سوریه

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پیشتر از وقوع چند انفجار پیاپی در حومه دمشق خبر داد.

هرچند سانا تاکنون خبر حمله رژیم صهیونیستی به دمشق را تأیید نکرده و تنها گفته که تحقیق درباره منشأ این انفجار‌ها جریان دارد، اما شبکه‌های محور مقاومت از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیست نیز این حمله را تأیید و از بمباران دوباره سوریه توسط جنگنده‌های این رژیم خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: جنگنده‌ها اهداف جدیدی در سوریه را بمباران کردند که شامل یک مجتمع نظامی وابسته به لشکر چهارم، بخش رادار و یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تأیید این حمله اعلام کرد: ارتش اسرائیل اکنون برای دومین بار حملات خود را در خاک سوریه آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش نیز در نخستین حمله به سوریه اعلام کرد که به مناطقی که از آن موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود، حمله کرده است.

صهیونیست‌ها با بیان این که “نیرو‌های ما منطقه‌ای در سوریه را بمباران کردند که موشک به سوی اسرائیل شلیک شد. “، اعلام کردند: ساعاتی پیش ارتش اسرائیل با استفاده از پهپاد به سکو‌های پرتاب در مناطقی از خاک سوریه حمله کرد.

پیش از این خبرگزاری “اسپوتنیک” نیز اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی یک موضع در درعا سوریه را بمباران کرده است.

جولان سوریه و شهرک‌نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی در دو نوبت بامداد امروز یکشنبه و شنبه شب هدف ۶ راکت از خاک سوریه قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه از شلیک دوباره ۳ فروند راکت از خاک سوریه به جولان اشغالی خبر داد.

۲ فروند از این راکت‌ها در منطقه بازی در جولان اشغالی فرود آمده و ۱ فروند به ساختمانی در شهرک صهیونیست‌نشین «نِیتور» اصابت کرده است.

«تیپ قدس» (لواء القدس) سوریه مسؤولیت حمله راکتی به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را برعهده گرفت و آن را پاسخ به تعدی‌های رژیم تل آویو علیه مسجد الاقصی دانست.

به دنبال این حملات، آژیر خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در جولان اشغالی به صدا درآمد.

در سری نخست حملات راکتی به شمال سرزمین‌های اشغالی نیز سه راکت از سوریه به سمت بلندی‌های اشغالی جولان شلیک شد که براساس گزارش منابع صهیونیستی، یکی از این راکت‌ها در داخل خاک سوریه، دومی در اردن و سومی هم در منطقه موشاو میتسار در جولان اشغالی سقوط کرد.

پس از این حمله منابع خبری صهیونیست اعلام کردند که اسرائیل در ساعات آینده به شلیک راکت از خاک سوریه به جولان اشغالی پاسخ خواهد داد.

این نخستین بار نیست که تل آویو حاکمیت ارضی سوریه را نقض می‌کند، جنگنده‌های این رژیم ۱۲ فروردین ماه شهر حمص و حومه آن و بامداد پنجشنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ فروردین ماه) نیز جنوب دمشق را بمباران کردند.

این تجاوز‌های هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا