دانش و سلامت

خبر بد برای اوکراین/ مشاهده پهپاد جدید و غول‌پیکر روسیه در آسمان/ عکس

با یک پهپاد غول‌پیکر ۲۳ متری با دم V شکل روبه‌رو هستیم؛ پهپادی که هنوز در فاز توسعه قرار دارد.

این پهپاد پیشرفته توسط شرکت تولیدکننده پهپاد روسی Kronshtadt به تولید می‌رسد و نمونه پیشرفته‌تر Orion محسوب می‌شود. Sirius از دو موتور بهره می‌برد، درحالی‌که Orion دارای یک موتور است؛ اما هر دوی آن‌ها پهپادهای تهاجمی هستند.

خبر بد برای اوکراین/ مشاهده پهپاد جدید و غول‌پیکر روسیه در آسمان/ عکس
تصویری که از پرواز SIRIUS منتشر شده است

پهپاد Sirius احتمالاً امسال به خدمت گرفته می‌شود

ماکت این پهپاد (تصویر اصلی مطلب) سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه MAKS و سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد و در همان سال ۲۰۲۱ نمونه اولیه آن با قابلیت پرواز ساخته شد. درحالی‌که قرار است در سال جاری میلادی این پهپاد در اختیار ارتش روسیه قرار بگیرد، طبق اسناد افشاشده پنتاگون، اولین پرواز آزمایشی این پهپاد در ۲۷ فوریه سال جاری میلادی انجام شده است؛ بنابراین ظاهراً از برنامه اولیه عقب است.

خبر بد برای اوکراین/ مشاهده پهپاد جدید و غول‌پیکر روسیه در آسمان/ عکس

درحال‌حاضر اطلاعات کمی درباره روند توسعه این پهپاد روسیه منتشر شده. Sirius در مقایسه با Orion، پهپادی بزرگ‌تر و تهاجمی‌تر است که چندین تغییر اساسی را تجربه کرده. از پیشرفت‌های قابل‌توجه این پهپاد می‌توان به افزایش برد و ارتباطات ماهواره‌ای بیشتر برای کنترل آن از مسافت‌های دورتر اشاره کرد.

این پهپاد غول‌پیکر می‌تواند بمب‌ها و موشک‌های قدرتمندی که جنگنده‌ها حمل می‌کنند، با خود به‌همراه داشته باشد که این موضوع شامل بمب خوشه‌ای RBK-۵۰۰U با وزن ۵۰۰ کیلوگرم هم می‌شود. این پهپاد همچنین از سیستم رادار مخصوصی بهره می‌برد که می‌تواند از زمین نقشه‌برداری کرده و اهداف زمینی مانند خودروهای زرهی را شناسایی کند.

گفته می‌شود پهپاد روسیه در سه نمونه از راه می‌رسد: یکی از آن‌ها برای حمله مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگری تنها برای شناسایی کاربرد دارد و سومی هم به‌طور خاص برای گشت دریایی طراحی شده است.

۵۸۵۸

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا